خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت:

در حوزه جوانان نیاز به تعریف رویکردهای جدید داریم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: توجه به نیازهای جوانان به عنوان سرمایه ی اجتماعی و گرانبهای کشور، از ضروریت های اساسی به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی خدادادی، امروز در جمع کارشناسان و مسئولان امور جوانان هلال احمر خوزستان با تقدیر از فعالیت های شبانه روزی در ایام اربعین حسینی(ع) اظهار کرد: سلائق، ذائقه ها و نیازهای جوانان امروز نسبت به گذشته تفاوت کرده و متولیان امر باید علاوه بر ارتباط و تعامل بیش از پیش، اطلاعات و دانسته های خود را به روز کنند.

وی با بیان اینکه شهدای دانشجو عالمانی بودند که به اوج ایمان رسیدند، عنوان کرد: این شهدا نقش ارزنده و تعیین کننده ای را در مدیریت افکار عمومی در قبل و بعد از انقلاب ایفا کردند که امیدواریم دانشگاه های ما همانند سابق، وظیفه ی تأثیرگذاری بر جامعه را به عنوان یک گروه مرجع ادامه دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: دانشجویان ما باید با آسیب شناسی جریان های دانشجویی بتوانند هدایت گری و مدیریت افکار عمومی را در راستای اعتلای نظام اسلامی به عهده گرفته و از دستاوردهای شهدای انقلاب اسلامی و دانشجو صیانت کنند.

خدادادی با اظهار تأسف از رویداد روزهای پایانی حرکت عظیم فرهنگی اربعین حسینی(ع) در «حله» که منجر به شهادت جمعی از هموطنان ما شد، بیان کرد: این حمله ی ناجوانمردانه و ددمنشانه با هیچ نوع روش انسانی همخوانی ندارد و جمعی از هموطنان و هم استانی های ما که برای حرکت معنوی اربعین به عراق شرکت کرده بودند، توسط کسانی که با هیچ معیاری خوانایی ندارند، به شهادت رسیدند که علو درجات این عزیزان را از خدای منان خواستاریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: توانمندسازی اقشار آسیب پذیر در جامعه، آموزش خانواده آماده در مخاطرات با اجرای طرح «خادم» و تسری روش های خودمراقبتی در خانواده ها نیز از جمله وظایف هلال احمر در راستای فعالیت های عام المنفعه است.

خدادادی با تأکید بر پایش مداوم جمعیت آماری اعضای جوان جمعیت هلال احمر استان گفت: باید برنامه ریزی منسجم و دقیقی برای تمامی جوانان عضو با سلائق و ذائقه های مختلف داشته باشیم.

وی اظهار کرد: توجه به نیازهای جوانان به عنوان سرمایه اجتماعی و گرانبهای ما از ضرورت های مهم به شمار می رود و فعالیت های ما در این زمینه می بایست با انگیزش و رغبت انجام شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اهمیت تعریف نقش مداخله جویانه جوانان در سرنوشت خود تصریح کرد: ایجاد حس پرسشگری و مطالبه از مسئولان و متولیان امور در شهرستان و استان و حتی کشور، یکی از مهمترین اولویت ها و وظایف ما در راستای تربیت و هدایت جوانان است.

خدادادی با تأکید بر حمایت استاندار خوزستان از مجامع مشورتی در شهرستان ها گفت: این مجمع باید در همه شهرستان ها به صورت جدی شکل بگیرد و ان شاءالله شاهد این باشیم که جمعیت هلال احمر به عنوان طلایه دار حرکت جوانان در استان از بقیه دستگاه ها متمایز شود

وی با اشاره به هجوم اطلاعات انبوه در فضاهای مختلف اظهار کرد: باید از فضای مجازی، سایت ها و کانال های مختلف برای ارتقاء سطح دانش جوانان استفاده کرد و در این راستا باید تلاش های گسترده تری صورت بگیرد.

خدادادی با تجلیل از تلاش های شبانه روزی کارشناسان و مسئولان امور جوانان جمعیت هلال احمر در اجرای فعالیت های مختلف فرهنگی بیان کرد: قطعاً نیروهای ما در حوزه جوانان هلال احمر در استان و شهرستان ها با علاقه و عشق کار می کنند و این تعلق خاطر می تواند مسائل و مشکلات موجود را پشت سر گذاشته و شاهد پویایی و شکوفایی جوانان استان باشیم.

وی با تأثیرگذاری جمعیت هلال احمر در امور اجتماعی تصریح کرد: با توجه به سابقه و ساختار هلال احمر، این نهاد اجتماعی می تواند در راستای کاهش تعارضات احتمالی قومی در استان خوزستان گام های بلندی بردارد چرا که یک جمعیت فراگیر بوده و بی طرفی و بی غرضی از شعارهای عمده آن است که قطعاً می تواند برای تعاملات بیشتر و همگرایی مردم نقش اساسی ایفا کند.

 

کد خبر : ۴۳۶۶۳۹