خبرگزاری کار ایران

استاندار در بازدید از تعزیرات حکومتی خوزستان:

تعامل و اصلاح، مهمترین راهکار برای مقابله با متخلفین است

استانداری خوزستان، صبح امروز از اداره کل تعزیرات حکومتی استان خوزستان بازدید به عمل آورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علامرضا شریعتی در این بازدید، اظهار داشت: تا آنجایی که امکان فراهم است، روند تجارت با مسائل امنیتی یکسان سازی نشوند، زیرا باعث ایجاد اختلال در نظم می شوند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در سالم سازی روند تجاری بازار، همه باید تلاش کنند، گفت: معمول این بوده است که بخشی راه های قانونی را برای رسیدن به اهداف خود انتخاب می کنند و بخشی دیگر از روش های غیر قانونی استفاده می کنند، وظیفه تعزیرات حکومتی صیانت از سلامت بازار در زمینه های قانونی است.

شریعتی با تصریح بر اینکه دستگاه هایی مانند تعزیرات حکومتی برای سلامت نظام اقتصادی و صیانت از آن ایجاد شده اند، افزود: کار در این بخش، بسیار حساس است و انتظار می رود در موارد جزئی و کوچک، تسامحاتی انجام شود. اما در جایی که به نظام اقتصادی ضربه وارد می شود، با جدیدت برخورد شود.

استاندار خوزستان، تذکر، تعامل و اصلاح را مهترین راهکار برای برخورد با متخلفین عنوان کرد و گفت: همیشه جریمه کردن، جوابگوی حل مشکلات نبوده است، بلکه با اعلام و توجیه دلایل غیرقانونی می توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.

وی ادامه داد: برخورد با متخلفین قانونی و قاچاقچیان کلان، باعث تشویق فروشندگان و واردکنندگان می شود و این حرکت، منجر به اثرگذاری  پایدار در جامعه  و کمک به تولید داخلی خواهد شد.

استاندار خوزستان بیان کرد: ایجاد فضای ملتهب و استرس زا باعث سرایت نگرانی به جامعه می شود و سوظن هایی را برای اداره به وجود می آورد که این موارد نیز باید رعایت شوند.

 

کد خبر : ۴۳۵۷۲۴