خبرگزاری کار ایران

به ریاست استاندار برگزار شد؛

نشست کارگروه شورای سلامت و امنیت غذایی خوزستان

استاندار خوزستان در جلسه ی کارگروه شورای سلامت و امنیت غذایی این استان گفت: در شرایط بحرانی، همکاری های بین بخشی و فرابخشی بین دستگاههای اجرایی استان سبب ارتقاء سطح سلامت جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی، امروز، ضمن ابراز خرسندی از عملکرد شهرداری های مختلف استان، مخصوصا" شهرداری اهواز در کاهش مداخلات زیست محیطی اظهار کرد: شهرداری اهواز موفق شد ۲۵۹ اصل درخت کنو کارپوس را با همکاری شرکت مناطق نفت خیز جنوب و توزبع نیروی برق اهواز هرس کند.

وی با بیان اینکه از ابتدا گفته شد متهم اصلی در افزایش بیماری های تنفسی گیاه کنوکارپوس است متذکر شد: هنوز دلایل قطعی وجود ندارد که به کنوکارپوس به عنوان متهم نگاه کنیم.

شریعتی ادامه داد: تمام مسایل درباره این گونه گیاهی، تقریبی است و تا زمانیکه اثبات نشود، اتهام در مورد این گیاه قابل ادعا نیست.

وی افزود: اما کارهایی که در مورد  هرس کردن گیاه کنوکارپوس انجام شد سبب گردید از تعداد بیماران به صورت قابل ملاحظه ای کم شود و در اولین بارندگی، از شدت مراجعات کاسته شد.

 شریعتی با اشاره به تعداد بیماران در سال های گذشته پس از اولین باران پاییزی گفت: خوشبختانه امسال پس از اولین باران پاییزی تعداد بیماران بستری در ICU و مراجعات به شدت کاهش یافت.

وی تاکید کرد: تا زمانیکه آزمایشات مختلف انجام نشود، نمی توان به طور قطعی عاملی را متهم کرد.

شریعتی با اشاره به تحقیقات صورت گرفته در خصوص گیاه کنوکارپوس و تعداد موافقان و مخالفان به اتهام این گیاه، توضیح داد: به طور حتم وجود موافق و مخالف در مورد این گونه گیاهی، ناشی از تحقیق و مطالعه آنها است و سبب شد فضای بحث در مورد این گیاه به وجود بیاید.

شریعتی با اشاره به وضعیت نامناسب برخی کشتارگاه های استان گفت: در جلسه ی آینده شورای سلامت، وضعیت کشتارگاه های سنتی و صنعتی مشخص و در دستور کار قرار بگیرد.

وی از فرماندار دزفول خواست که با توجه به مصوبه ی داشتن احداث کشتارگاه صنعتی در دزفول، زمین مورد نظر برای کشتارگاه تعیین تکلیف شود.

استاندار خوزستان خطاب به مدیر اداره فاضلاب روستایی گفت: با توجه به مصوبه شماره ۵ چهارمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی در خصوص تعویض و تحویل تصفیه خانه سید حسن، در کوتاهترین زمان ممکن تصفیه خانه تعویض و اقداماتی برای تقویت ایستگاه پمپاژ صورت بگیرد.

 

کد خبر : ۴۳۴۶۲۴