خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خبر داد:

مشارکت آلمانی ها در طرح مدیریت پسماند در خوزستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: طرح مشارکت یک شرکت آلمانی در مدیریت پسماندهای ویژه و صنعتی خوزستان ظرف یک ماه آینده بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، احمد سیاحی در کارگروه مدیریت پسماند خوزستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: یک شرکت سرمایه گذاری ایرانی با استفاده از دانش فنی یک شرکت آلمانی، برای همکاری در مدیریت پسماندهای صنعتی و ویژه در خوزستان اعلام آمادگی کرده است.

وی با اشاره به ارائه طرح این سرمایه گذار برای امحاء پسماندهای ویژه و صنعتی استان افزود: قرار است ظرف ۱۵ روز آینده، اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، اطلاعات لازم از میزان و نوع پسماندهای استان را در اختیار این سرمایه گذار قرار دهد.

سیاحی اضافه کرد: تا یک ماه آینده نیز این سرمایه گذار پیشنهادات خود را برای اجرای این طرح (اعم از تعهدات کارفرما و مجری و زیرساخت های مورد نیاز) اعلام می کند.

حفظ و حراست محیط زیست، مهمتر از توجیه اقتصادی طرح هاست

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با تاکید بر اهمیت حفظ محیط زیست در این استان گفت: در اجرای طرح های جدید، حفظ و حراست محیط زیست مهم تر از توجیه اقتصادی طرح هاست.

وی با بیان اینکه توجه به مسائل زیست محیطی خوزستان تا کنون کمرنگ بوده است، اضافه کرد: یکی از اولویت های جدی و اساسی خوزستان، مساله محیط زیست است که درباره آن با برخی از وزارتخانه ها بحث های چالشی بسیاری مطرح شده است.

سیاحی اظهار کرد: مساله مدیریت پسماند در خوزستان از اهمیت بالایی برخوردار است و این استان از طرح هایی که در این زمینه ارائه می شود و سرمایه گذارانی که مایل به مشارکت باشند، استقبال می کند.

کد خبر : ۴۳۱۵۰۳