خبرگزاری کار ایران

در دبیرستان قدس ناحیه ۲ اهواز به صدا در آمد؛

زنگ نمادین کتاب و کتابخوانی/ لزوم احیای روخوانی کتابهای درسی در مدارس

معاون متوسطه آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: روخوانی کتابهای درس که در راستای افزایش قدرت گفتاری دانش آموزان صورت می گیرد، باید احیا شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، جمشید کمایی با تاکید بر احیای رسمِ روخوانی کتابهای درسی در مدارس، گفت: دانش آموزان برای فهم مطالب درسی باید متن کتابها را به دقت مطالعه کنند و توصیه می شود این کار را در حضور دبیر مربوطه انجام دهند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه هفته کتاب و کتابخوانی با شعار « ایران می خواند» آغاز شده است، افزود: سرآغاز علم و دانایی با خواندن شروع می شود. خواندن، دریچه ورود به دانش است و باید هفته کتاب و کتاب خوانی را به درستی به دانش آموزان معرفی کرد و آنها را تشویق به مطالعه نمود.

وی با اظهار اینکه هفته کتاب و کتابخوانی با روز « ارتباط کتاب و خانواده» شروع شده است، گفت: علی رغم  اینکه در دنیای امروز، کتابخوانی به شیوه های الکترونیک گسترش یافته است، اما هیچکدام از روش ها جای خواندن کتاب را نمی گیرد و کتاب به عنوان ابزار اصلی آگاهی بخشی در خانواده ها، همواره مورد توجه است.

در این مراسم که در دبیرستان قدس ناحیه ۲ اهواز  و با حضور مسئولین استانی، امروز برگزار شد، زنگ نمادین کتاب و کتابخوانی به صدا درآمد.

 

کد خبر : ۴۲۸۸۳۹