خبرگزاری کار ایران

پیش از ظهر امروز؛

وزیر راه از راه اندازی راه آهن اهواز - دزفول خبر داد

وزیر راه و شهرسازی از راه اندازی خط آهن اهواز - دزفول در آینده به منظور جابه جایی ایمن کالا و مسافر در این مسیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، عباس آخوندی پیش از ظهر امروز یکشنبه در مراسم افتتاح مرکز کنترل ترافیک راه آهن جنوب (CTC) در اهواز با حضور رئیس جمهور، اظهار کرد: حجم ترافیک در اهواز و اطراف آن به علت تردد بالای خودروها بسیار بالا است، به همین دلیل راه اندازی خطوط آهن می تواند این ترافیک را کاهش دهد.

وی افزود: مدتی قبل راه آهن اهواز - بندرامام خمینی را دو خطه کردیم و این امر باعث شد سرعت قطارها در این مسیر به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برسد. به عبارتی هم اکنون هیچ خودرویی نمی تواند با چنین سرعتی کالا و مسافر جابه جا کند.

آخوندی بیان کرد: هم اکنون هشت قطار در مسیر ریلی اهواز - بندرامام خمینی در حال فعالیت هستند که امکان افزایش آنها نیز وجود دارد. 

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: حتی از استاندار خوزستان خواسته ایم برخی ماموریت های دولتی را نیز از طریق راه آهن اهواز - بندرامام خمینی انجام دهند تا بتوان در هزینه صرفه جویی کرد.

آخوندی افزود: به زودی مسیر ریلی اهواز - دزفول هم راه اندازی می شود تا بتوانیم به صورت ایمن اقدام به جابه جایی کالا و مسافر در این مسیر بکنیم.

 

کد خبر : ۴۲۸۳۶۴