خبرگزاری کار ایران

در دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان شد؛

مخالفت دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان با اصلاح قانون کار و ادغام درمان تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۴۲۷۷۴۷

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان در نشست مشترک نهادهای صنفی کارگری این استان با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بر ضرورت بازگردانده شدن لایحه اصلاح قانون کار و توقف ادغام درمان تامین اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، نشست تشکلهای کارگری، کارفرمایی و بازنشستگان استان خوزستان با حضور علی ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 آقایار حسینی، دبیر خانه کارگر خوزستان در این نشست با اشاره به طرح ادغامِ بخش درمان تامین اجتماعی و نظام سلامت گفت:  یک بار تجربه ادغام بخش سازمان تامین اجتماعی با وزارت بهداری سابق یا بهداشت کنونی را داشتیم که به علت مشکلات ایجاد شده، مجددا این بخش از وزارت بهداشت تفکیک شد.

حسینی با تاکید بر اینکه طرح ادغامِ بخش درمان تامین اجتماعی با وزارت بهداشت محکوم به شکست است، بیان کرد: این طرح جز آسیب زدن به سرمایه و اموال کارگران برای ما چیزی دیگری به همراه نخواهد داشت و ما ادغام را خط قرمز خود می دانیم و اجازه نخواهیم داد که این طرح اجرایی شود. دولت باید در این زمینه اقدام کند و بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی که بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان است، پرداخت کند.

وی همچنین در خصوص لایحه اصلاح قانون کار گفت: البته این روزها کارگران نگرانی دیگری هم دارند و آن بررسی لایحه اصلاح قانون کار در مجلس است.

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان با بیان اینکه محتوای این لایحه تغییر قانون کار در جهت تشدید سیاست های تعدیل ساختاری است، افزود: کارگران، نمونه ی این به اصطلاح اصلاحات را در قالب خروج کارگاه های کوچک از قانون کار، رسمیت دادن به قراردادهای موقت کار و پیمانکار، اجرای قانون نوسازی و بازسازی صنایع، شکل گیری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تجربه کرده اند.

وی افزود: تمامی این تغییرات قانونی در ابتدا به نام ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی صورت گرفته اند اما در نهایت به زیان حقوق نیروی انسانی بوده است به صورتی که می توان گفت که در نتیجه ی تصویب و اجرایی مقرراتی از این دست، تنها در استان خوزستان سالانه تا ۱۰ هزار کارگر از دستیابی به حقوق خود محروم شدند.

مخالفت دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان با اصلاح قانون کار و ادغام درمان تامین اجتماعی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز