خبرگزاری کار ایران

امروز برگزار شد؛

نشست انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی خوزستان با دبیر اجرایی خانه کارگر

نشست انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان خوزستان، امروز با دبیر اجرایی خانه کارگر این استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در این جلسه، مشکلات کارگران ساختمانی و همچنین موضوع بیمه‌ی این قشر از کارگران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان خوزستان، نقش انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در جهت حل مشکلات کارگران ساختمانی، مخصوصاً موضوع بیمه و حوادث آنان که از مهم‌ترین مشکلات این قشر از کارگران است را مهم ارزیابی نمود.

در این جلسه مسئولین انجمن‌های ساختمانی نیز به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات فرا روی خود پرداختند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی خرمشهر  نیز در این نشست گفت: ما انجمن‌های صنفی به نمایندگی از کارگران ساختمانی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که موکلان ما می‌باشند خواستار رسیدگی و رفع مشکلات خود از طریق وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی هستیم.

سید رضا هاشمی ادامه داد: متأسفانه در خصوص تمدید کارت مهارت کارگران فنی حرفه‌ای در هر استان و شهرستان، به‌صورت سلیقه‌ای عمل می‌کنند و یا اینکه یک‌سوم کارت‌های صادره، جزو کارگران ساختمانی نمی‌باشند.

هاشمی افزود: اگر ارجاع کارگران طبق قانون ۱۸ از طریق انجمن‌ها صورت می‌گرفت، بی‌شک کارگران ساختمانی با کمبود سهمیه که خلاف قانون می‌باشد مواجه نمی‌شدند.

وی همچنین از واگذاری تمدید و تعویض کارت‌های مهارت به پیشخوان دولت کرد و افزود: دفاتر پیشخوان، بجز ثبت اطلاعات، هیچ وظیفه‌ای در قبال کارگران ندارند، درحالی‌که از کارگران هزینه‌هایی توسط این دفاتر به‌صورت دستی گرفته می‌شود که حداقل ۳ برابر شده است.

هاشمی افزود: از طرف دیگر، سازمان تأمین اجتماعی با واگذاری بازرسی از اشتغال این کارگران به دلیل بحران بیکاری و عدم تخصصی بودن کارگزاری‌ها، موجب قطع بیمه بعضی از کارگران شده است.

وی با انتقاد از وزارت متبوع و اجرا نمودن طرح پالایش بیمه کارگران ساختمانی گفت: اگر این طرح که رونمایی هم گردیده اجرایی شود، کلی از مشکلات، بخصوص بحث سهمیه‌بندی بیمه کارگران حذف خواهد شد.

 

کد خبر : ۴۲۶۱۱۲