خبرگزاری کار ایران

با هدف حفظ محیط‌زیست صورت گرفت؛

افزایش ظرفیت جمع‌آوری 8.5 میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت در مارون

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون گفت: ظرفیت جمع‌آوری گازهای همراه نفت در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون به میزان 8 میلیون و 500 هزار فوت مکعب در روز افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، جهانگیر پورهنگ امروز با بیان این مطلب اظهار داشت: ظرفیت دریافت گازهای همراه نفت در کارخانه گاز و گاز مایع شماره 400 با هدف جمع‌آوری و دریافت بخشی از گازهای مازاد در حال مشعل مرحله دوم شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون و جلوگیری از گازسوزی به میزان 8 میلیون و 500 هزار فوت مکعب در روز آزادسازی شد.

وی ضمن تأکید بر انجام هرگونه اقدام در راستای صیانت از منابع هیدروکربوری شرکت گفت: این میزان ظرفیت به گازهای تفکیکی مراحل پایین آسماری واحد بهره‌برداری کوپال که پس از جمع‌آوری و فشار افزایی در ایستگاه تقویت فشار گاز آسماری کوپال، به مرحله دوم کارخانه گاز و گاز مایع 400 ارسال می‌گردید، اختصاص داشت که با انجام اصلاحیه ­ای، امکان ارسال این مقدار گاز به کارخانه‌های گاز و گاز مایع 700 و 800 فراهم گردید و از این ظرفیت جهت جمع‌آوری سایر گازهای مرحله دوم مازاد شرکت به‌ویژه واحد مارون 4، استفاده خواهد شد.

پورهنگ افزود: پیش‌ازاین با توجه به افزایش تولید گاز مازاد بر ظرفیت ایستگاه‌های جمع‌آوری و فشار افزایی شرکت، استفاده از حداکثر ظرفیت دریافت گازهای مرحله دوم در کارخانه گاز و گاز مایع 400 در دستور کار قرار گرفت و با انجام طرح‌های اصلاحی، بخشی از گازهای مرحله دوم مازاد واحدهای بهره‌برداری شماره 1 و 6 مارون به‌جای مشعل شدن، به کارخانه گاز و گاز مایع 400 ارسال گردید.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون در پایان از آغاز یک طرح اصلاحی جهت ارسال گازهای مرحله دوم  مازاد واحد بهره‌برداری شماره 4 مارون به کارخانه گاز و گاز مایع 400، در آینده نزدیک خبر داد.

 

 

کد خبر : ۴۲۲۳۴۶