خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره ایمنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب:

حادثه پتروشیمی بوعلی منشاء فنی داشت/باید بحث ایمنی را جدی بگیریم

رئیس‌ اداره ایمنی و بهداشت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با بیان اینکه حادثه پتروشیمی بوعلی منشاء فنی داشت، گفت: نفت و گاز صنعتی پرخطر است و باید بحث ایمنی را جدی بگیریم چرا که مقررات ایمنی هم ضامن سلامت جان افراد و حفظ تاسیسات به عنوان سرمایه ملی است.

به گزارش ایلنا، «علی صفی‌خانی» که در گفت‌وگوی زنده ویژه خبری شبکه خوزستان سخن می‌گفت، افزود: ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه روز عید سعید فطر به این مرکز اطلاع داده شد که پتروشیمی بوعلی دچار آتش‌سوزی شده که بلافاصله همه امکانات مورد نیاز به محل حادثه منتقل شد.

وی افزود: با توجه به نزدیک بودن موقعیت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری با سرعت دو گروه یازده نفره با امکانات لازم به همراه ۱۴۰ بشکه کف ضد حریق برای خاموش کردن مایعات قابل اشتعال به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب خاطرنشان کرد: اطفای حریق از چهارشنبه ساعت ۱۸و۳۰دقیقه آغاز شد و تا ساعت ۲ بامداد روز شنبه ادامه یافت البته بیشتر فعالیت برای اطفای مخزن نفتا بود.

وی با اشاره به کافی بودن امکانات استان برای این حادثه توضیح داد: در ساعات اولیه اتفاق به خاطر پیچیدگی حادثه و مستقل بودن پتروشیمی‌ها تا زمانی که همه با هم هماهنگ شدند این تصور برای رسانه‌ها به وجود آمد که امکانات استان کم بوده اما واقعا نیازی به کمک رسانی خارج استانی نبود و با‌‌ همان امکانات استان توانستیم کار را تمام کنیم و بحران را به حالت عادی برگردانیم.

صفی خانی با اشاره به پیشگیری برای جلوگیری از چنین حوادثی توصیه کرد: ما در تاسیساتی کار می‌کنیم که ذات کار مایعات و سیالات قابل اشتعال و خطرناک است بنابراین تمام تلاش‌ها باید بر اساس اقدامات پیشگیرانه باشد تا حادثه اتفاق نیفتد اما بعضی مواقع به خاطر مشکلات فنی و ایرادات حادثه پیش می‌آید که در این زمان سازمان باید آمادگی لازم برای واکنش مناسب را داشته باشد.

صفی‌خانی افزود: مقررات ایمنی که در صنعت نفت قدمت ۱۰۸ ساله دارد باید به طور جدی مد نظر همه کارکنان قرار گیرد.

وی درباره تعداد مصدومان این حادثه گفت: به جز چند مورد گرمازدگی هیچ مورد مصدومیتی نداشتیم.

پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر چهارشنبه گذشته دچار آتش‌سوزی شد که با تلاش تیم‌های امداد صبح روز شنبه خاموش شد.

کد خبر : ۳۸۹۰۴۶