خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم ماهشهر مطرح کرد:

همگرایی دستگاه‌ها مانع گسترش دامنه حریق پتروشیمی شد

asdasd
کد خبر : ۳۸۸۲۹۲

عضو کمیسیون انرژی مجلس ضمن قدردانی از تلاش دستگاه‌های درگیر در حادثه حریق پتروشیمی بوعلی سینا گفت: همگرایی دستگاه‌های ملی و منطقه‌ای مانع گسترش دامنه این حادثه شد.

به گزارش ایلنا به نقل از شانا، علی گل مرادی با اشاره به حادثه حریق پتروشیمی بوعلی سینا در ماهشهر اظهار کرد: همگرایی میان دستگاه‌های مختلف ازجمله وزارت خانه‌های نفت، کشور و دستگاه‌های منطقه‌ای سبب شد دامنه این حادثه گسترش نیابد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: سرایت این حریق به سایر مخازن پیش‌بینی‌شده بود و اگر با این حادثه به صورت منطقی و اصولی برخورد نمی‌شد، حادثه ابعاد تازه‌تری پیدا می کرد.

نماینده ماهشهر و امیدیه در خانه ملت، با اشاره به‌حضور وزیر نفت در محل‌حادثه، با بیان این که حضور زنگنه در منطقه در رفع این معضل بسیار مؤثر بود، ادامه داد: توصیه می‌شود مدیران ارشد در حوادث مشابه در محل بحران حاضر شوند زیرا این رفتار نشان دهنده مسئولیت‌پذیری آنهاست و به مدیریت بحران و افزایش روحیه نیروهای حاضر در محل منجر می‌شود.

گل مرادی بابیان این‌که نباید از تلاش متصدیانی که در رفع این بحران نقش بازی کردند غافل شویم، گفت: وزیر نفت در همان دقایق ابتدایی با حضور در جلسه بحران و بازدید میدانی، وضع موجود را ارزیابی کرد و حضوری موثر داشت.

این نماینده مجلس گفت: مکلف هستیم بر اساس منافع ملی و عزت نظام حرکت کنیم و هیچ بهانه‌ای به دست بدخواهان ندهیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که اعضای این کمیسیون از لحظات ابتدای حریق، به‌صورت لحظه‌ای موضوع را دنبال می‌کردند و سه تن از اعضا نیز در منطقه حاضر شدند، یادآور شد: چرایی این بحران در کمیسیون انرژی بررسی می‌شود.

این نماینده مجلس گفت: بررسی این نوع چالش ها و بحران ها علاوه بر آن که به آسیب‌شناسی وضع موجود کمک می کند، برای انجام اقدام های موثرتر در مواجهه با بحران‌های احتمالی بعدی نیز موثر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز