خبرگزاری کار ایران

گرایلو خبر داد:

صادرات نخستین محموله سنگ گچ از بندر امام خمینی

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: نخستین محموله‌ی صادراتی سنگ گچ در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی به وزن بیش از ۵۶ هزار تن بارگیری و ارسال شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام، «گرایلو»، با اشاره به استقبال صاحبان کالا از ظرفیت‌های موجود مجتمع بندری امام خمینی جهت صادرات کالا اظهارکرد: به دنبال ایجاد شرایط مناسب برای بارگیری انواع کالاهای معدنی و مصالح ساختمانی و برخورداری این مجتمع بندری از محوطه‌های وسیع دپوی کالا و تجهیزات مناسب بارگیری و همچنین عمق مناسب اسکله‌های با ظرفیت بالا، شاهد استقبال صاحبان کالا و صادرکنندگان مواد معدنی جهت استفاده از امکانات مجتمع بندری امام خمینی بوده‌ایم.

«گرایلو»، افزود: نخستین محموله صادراتی سنگ گچ به مقصد کشور مالزی با مشارکت بخش خصوصی به میزان ۵۶ هزار و ۲۰۰ تن به مجتمع بندری وارد شده و با اتخاذ تمهیدات ویژه تحت نظارت کارشناسان امور بندری، به کشتی مربوطه بارگیری شد.

وی با اشاره به دسترسی این مجتمع بزرگ بندری به آزادراه‌ها و اتوبان‌های گسترده کشور و همچنین راه‌آهن سراسری و تجربه‌ کافی در بارگیری انواع مصالح ساختمانی و مواد معدنی، روند بارگیری این نوع کالا را بسیار مطلوب و رو به رشد عنوان کرد.

کد خبر : ۳۸۰۹۰۴