خبرگزاری کار ایران

به ریاست خبیر تشکیل شد؛

ستاد برگزاری نمایشگاه هفته دولت در استان خوزستان

جلسه ستاد برگزاری نمایشگاه هفته دولت و همایش خوزستان و دولت(وعده ها،عملکردها و انتظارات) به ریاست سرپرست استانداری خوزستان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، فرج‌الله خبیر در این جلسه گفت: چنانچه بتوانیم در ارائه دستاوردها و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دولت، نوآوری داشته باشیم و با اتکا به علم روز حرکت کنیم، طبعاً برای بیننده جذابیت بیشتری خواهد داشت و از طرفی موجب می‌شود دستاوردهای دولت در سطح استان به شکل بهتری به مردم معرفی شود.

خبیر با تأکید به لزوم استفاده از تمام ظرفیت‌های استان و دستگاه‌های اجرایی در برگزاری این نمایشگاه، افزود: استان خوزستان نیز دستاوردها، اقدامات مفید و سازنده‌ای،هم در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی داشته است که این دستاوردها می‌تواند دست‌مایه این نمایشگاه و همایش جنبی آن قرار گیرد.

  سرپرست استانداری خوزستان ادامه داد: این نمایشگاه، نمایش دستاوردهای همین دستگاه‌های اجرایی در استان است و این دستاوردها باید به نحو مطلوبی برای مردم استان ارائه و تشریح شود که فکر می‌کنم دولت یازدهم قدم‌های مؤثر و سازنده‌ای را در طول سه سال اخیر در عرصه‌های مختلف بین‌المللی و داخلی برداشته است.

 وی عنوان کرد: البته ممکن است بعضی از این دستاوردها همانند بحث برجام، به نظر ساده بیاید اما معتقدم که اقتدار جمهوری اسلامی و مهارت دیپلمات‌های کشور در موضوع مذاکره هسته‌ای، هر دو تعیین‌کننده بود و در نهایت منجر به عقد توافقنامه شد.

 خبیر گفت: این‌که این توافق در کوتاه‌مدت تا چه اندازه بر مسائل اقتصادی و اجتماعی، فرهنگی و بین‌المللی ما تأثیرگذار است، مقداری محل مناقشه است، اما بااین‌حال می‌توان گفت آن مسیرهایی که طی سالیان متمادی بسته شده بود، به‌تدریج و با تعاملی که با دنیای خارج برقرار شده، در حال باز شدن است.

  خبیر گفت: بخشی از نمایشگاه دستاوردهای دولت طبیعتاً باید به فعالیت‌های دولت و دستاوردهای آن درصحنه بین‌المللی اختصاص یابد و در عرصه داخلی نیز ما طرح تحول نظام سلامت را داشتیم که اقدام ارزنده‌ای از سوی دولت یازدهم بود و به اجرا رسید؛ ممکن است ما در عرصه بهداشت، سلامت و ارائه خدمات به مردم، هنوز هم کاستی‌هایی داشته باشیم، اما دستاوردهایی که در زمینه طرح تحول نظام سلامت محقق شده، بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

 وی افزود: نباید فراموش کرد زمانی که این دولت به سرکار آمد، بازار دارو در کشور بسیار آشفته بود و تقریباً با نوعی نا امنی در این زمینه مواجه بودیم و بسیاری از بیماران نگران سلامت خود و خانواده‌های خودشان بودند و همچنین بخش مهمی از هزینه‌ها از جیب خود بیماران پرداخت می‌شد.

 سرپرست استانداری خوزستان با ابراز خرسندی از اجرای طرح تحول نظام سلامت بیان کرد: خوشبختانه با این اقدام بخش عمده‌ای از این نگرانی‌ها برطرف شده و علاوه بر این طرح، بهسازی محیط بیمارستان‌ها نیز به شکل نسبتاً مطلوبی آغاز شد.

 وی ادامه داد: البته این طرح چند مرحله دارد و هنوز تعدادی از مراحل اجرای آن باقی مانده است که امیدواریم با تأمین امکانات و اعتبارات مورد نیاز، به مرحله اجرا درآید تا کل طرح کاملاً برای مردم قابل لمس شود.

 خبیر در ادامه با اشاره به اقتصاد داخلی کشور عنوان کرد: ما نوساناتی در نرخ ارز و نرخ تورم داشتیم که برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان نا امنی بسیاری ایجاد کرده بود که خوشبختانه اکنون با تصمیمات دولت، شاهد ثبات نسبی در بازار ارز و پایین آمدن نرخ تورم هستیم.

 وی اظهار کرد: اگرچه در عرصه‌ی اقتصاد، همچنان از رکود و بیکاری رنج می‌بریم، اما امیدوارم دولت با تصمیماتی که در سال جاری در قالب اقتصاد مقاومتی اتخاذ کرده است، بتواند دستاوردهای قابل‌توجهی را نیز در راه‌اندازی واحدهای نیمه‌تمام داشته باشد.

کد خبر : ۳۷۹۹۳۸