خبرگزاری کار ایران

جمشید کمایی خبر داد:

افزایش مشارکت دانش‌آموزان خوزستانی در جشنواره نوجوان خوارزمی

asdasd
کد خبر : ۳۷۸۵۰۶

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان از افزایش 36 درصدی مشارکت دانش‌آموزان خوزستانی در جشنواره نوجوان خوارزمی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، جمشید کمایی‌ضمن اعلام این خبر گفت: دومین دوره مسابقات جشنواره نوجوان خوارزمی استان خوزستان با حضور 680 دانش آموز دوره اول متوسطه راه یافته به مرحله استانی از روز یکشنبه 16 خرداد آغاز وتا امروز، 18 خرداد ماه ادامه خواهد یافت.

کمایی تصریح کرد: ارتقای دانش، مهارت و نگرش دانش‌آموزان در زمینه پژوهش و شیوه کشف خلاقانه مسائل، فرصت آفرینی برای رشد و شکوفایی استعداد ها و خلاقیت های دانش آموزان، کیفیت بخشی به فرآیند یاددهی – یادگیری، کاربردی‌کردن دانش و ارتباط‌دادن آن با نیازهای جامعه و موقعیت های زندگی و تنوّع بخشی به محیط های یادگیری از اهداف این جشنواره است.

وی با اشاره به مراحل چهارگانه جشنواره گفت: مرحله آموزشگاهی، تا اسفند، و مرحله منطقه‌ای تا پایان اردیبهشت برگزار شد و مرحله کشوری در نیمه دوم مرداد در مشهد مقدس برگزار خواهد شد و افراد منتخب در محورهای پژوهش، دست‌سازه، فعالیت‌های آزمایشگاهی، زبان وادبیات‌فارسی به این مسابقات اعزام خواهند شد و محور زبان و کارآفرینی در سطح استانی برگزار می شود.

همچنین امسال‌جشنواره نوجوان خوارزمی در شش محور پژوهش، دست سازه ها، زبان وادبیات فارسی، مسابقات آزمایشگاهی، زبان و کارآفرینی درحال برگزاری است.

معاون آموزش‌متوسطه خاطرنشان‌کرد: این مسابقات در سال‌گذشته با مشارکت 29 درصدی دانش‌آموزان پایه هفتم و در چهار محور برگزار شد ولی امسال در شش محور و در پایه‌های هفتم و هشتم و نهم  برنامه ریزی شد و  67 درصد دانش آموزان دوره اول متوسطه استان خوزستان نیز مشارکت داشتند.

وی گفت:مرحله‌استانی‌مسابقات جشنواره نوجوان خوارزمی با حضور «زراسوندی»، رئیس بنیاد نخبگان استان خوزستان،«حسن فرد بابلی»، رئیس اداره آموزش متوسطه دوره اول آموزش و پرورش خوزستان، «سید بهادر موسوی»، رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه دو اهواز در دبیرستان دوره اول شهدای ملی حفاری ناحیه دو برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز