خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان:

امتحانات نهایی از نظر دشواری بررسی می‌شوند

محمد تقی‌زاده گفت: امتحانات نهایی از نظر دشواری و سطح علمی بررسی می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان امروز در پاسخ به اعتراض برخی دانش‌آموزان درباره دشواری امتحان ریاضیات گفت: طراحی سوالات امتحانات نهایی به صورت کشوری و سراسری است. البته، مرجع بررسی سوالات امتحانات از نظر سطح علمی دبیران هستند. در واقع، سامانه‌ای در اختیار دبیران استان است که می‌توانند نظرات کارشناسی خود را در آن منتقل کنند.

تقی‌زاده دلیل حساسیت دانش آموزان نسبت به این امتحانات نهایی را قابل درک دانست و افزود: معدل امتحانات نهایی بر اساس قانون پذیرش دانشجو در پذیرش دانشگاه مؤثر است، بخشی از سؤالات این امتحانات باید به‌صورت تحلیلی باشد. از نظر اجرایی آزمون امسال تفاوتی با سال‌های گذشته نداشته و آیین‌نامه یکسان است اما از نظر سطح دشواری باید کار کارشناسی انجام شود که قطعاً این کار صورت خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان تاکید کرد: بر اساس گزارش‌های رسیده از سیستم آنلاین ثبت نمرات حوزه بخش تصحیح اوراق امتحانی، خوشبختانه، تاکنون میانگین نمرات دانش‌آموزان بیش از حد متوسط بوده است. به هر حال، آموزش و پرورش و مسئولان مقابل دانش آموزان نیستند و حتما صحبت‌های آنها درباره سوالات امتحان منتقل خواهد شد.

کد خبر : ۳۷۴۶۰۷