خبرگزاری کار ایران

با استعفای مدیر کتابخانه‌های عمومی شوشتر؛

موج تغییر مدیران در شوشتر ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۳۷۳۱۵۳

در حالی که این روزها خبر تغییر و جابجایی فرماندارشوشتر، رئیس دانشکده علوم پزشکی، سرپرست و مدیر داخلی بیمارستان خاتم الانبیاء، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت، رئیس اداره ثبت احوال و احتمال تغییر روسای اداره آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد شوشتر به گوش می‌رسد، خبرها از درخواست استعفای مدیر کتابخانه‌های عمومی شوشتر حکایت دارد .

به گزارش خبرنگار ایلنا از شوشتر، گرچه «معصومه نیکفرد»، مدیر کتابخانه های عمومی شوشتر تلاش کرد که خبر درخواست استعفای وی که دو بار و در دو موقعیت زمانی صورت گرفته است منتشر نشود تا بلکه به زعم خودش از بار روانی آن کاسته شود، ولی وی تایید کرد که دو بار درخواست استعفا داده است.

البته مدیر کتابخانه های عمومی شوشتر به سئوالات خبرنگار ایلنا که در چه تاریخ هایی و به چه دلایلی استعفا داده است، از پاسخگویی خودداری کرد و تنها به این نکته اشاره کرد که دو بار استعفا داده است.

کتابخانه حکیم وفایی شوشتر با حدود یک هزار عضو تعطیل است

ضعف های مدیریتی نیز مزید بر علت شده است و برخی از اعضای کتابخانه حکیم وفایی شوشتر نیز به دلیل تعطیلی این کتابخانه، در دوره مدیریت وی، اظهار نارضایتی کرده اند.

در حالی که شهرهای دیگر به دنبال افزایش تعداد کتابخانه‌ها هستند، متاسفانه در شوشتر کتابخانه حکیم وفایی تعطیل می‌شود و حدود یک هزار عضو کتابخانه عملا از خدمات این کتابخانه بی بهره می‌مانند.

از دیگر انتقاداتی که به مدیر کتابخانه‌های عمومی شوشتر شده است، نداشتن حتی یک کتابخانه در منطقه فرهنگ شهر یا کوی نیرو در شوشتر است که بارها مردم این منطقه از مدیریت کتابخانه‌های عمومی شوشتر گلایه مند بوده اند.

نبود انجمن خیرین کتابخانه ساز در شوشتر

از دیگر انتقادات جدی که به مدیریت کتابخانه های عمومی شوشتر شده است، فقدان انجمن خیرین کتابخانه ساز در این شهرستان است. این در حالی است که بسیاری از شهرهای ایران از جمله شهرهای اهواز و مسجد سلیمان، رسما" دارای انجمن خیرین کتابخانه ساز هستند. جمعی از اعضاء فعال کتابخانه‌های عمومی شوشتر به موارد زیر اشاره کرده اند و خواهان پاسخ مسئولان مربوطه هستند.

با توجه به اینکه در موضوع فعالیت و اساسنامه «انجمن خیرین کتابخانه ساز» آمده است:

*جلب مشارکت و بهره گیری از کمک های خیرین در جهت ساخت و توسعه کتابخانه‌های عمومی.

* کمک به بازسازی، نوسازی، تجهیز و نگهداری کتابخانه های عمومی.

* مساعدت و همکاری در اداره کتابخانه‌های عمومی و مشارکت فکری‌وفرهنگی در راستای بهره ­برداری مناسب‌تر و ترویج مطالعه مفید.

* کمک به تأمین منابع مالی مورد نیاز برای اداره کتابخانه های عمومی.

اگر مدیریت کتابخانه های عمومی شوشتر از قبل، این انجمن را به ثبت رسمی رسانده بود، قطعا" خیرین به یاری می شتافتند و هم اکنون کتابخانه عمومی حکیم وفایی شوشتر تعطیل نبود.

حال اگر خود مدیر فعلی کتابخانه‌های عمومی شوشتر با درخواست دو بار استعفا و در دو موقعیت زمانی جداگانه به این نتیجه رسیده است که توانایی برای رفع مشکلات فعلی کتابخانه‌های عمومی شوشتر را ندارد، چرا مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان با درخواست استعفای وی موافقت نکرد تا یکی دیگر از پرسنل فعال و توانمندتر، مسئولیت اداره کتابخانه های عمومی شوشتر را برعهده بگیرد؟

اگر مدیری که توان تغییر و بهبود وضعیت کتابخانه های عمومی شوشتر را بیش از این ندارد، چرا نباید با فوریت، یک مدیر جدید و قوی‌تر به جای مدیر کنونی انتخاب شود تا هماهنگ با شعار تغییر برای پیشرفت که شعار «سهراب گیلانی» نماینده محترم مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی است، حرکت کند و بتواند تغییرات مثبت در کتابخانه های عمومی شوشتر ایجاد نماید.

انتهای پیام/
مصطفی فتحی زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز