خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز معلم برگزار شد؛

تکریم مقام معلم توسط کتابداران اندیمشکی

رئیس اداره و کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان اندیمشک به مناسبت روز معلم از معلمان دبیرستان نمونه دولتی تبیان تقدیر به عمل آوردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اندیمشک، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با اشاره به نقش تربیتی معلم در پرورش ابعاد وجودی انسان، اظهار کرد: این قشر از جامعه، از تأثیرگذارترین گروه‌ها در طول زندگی هر فرد است.

مسلم میرزاوند عنوان کرد: بی‌شک روابط ناگسستنی بین سه ضلع دانش آموز، کتاب و معلم وجود دارد و ارزش و جایگاه تعلیم و تربیت از آنجا مشاهده می‌شود که از سخنان امام علی (ع) می‌خوانیم : " هر کس به من کلمه‌ای بیاموزد مرا بندۀ خود کرده است. "

وی افزود: خدمات رسانی در حوزه کودک و نوجوان از خط مشی‌های اساسی کتابخانه‌های عمومی است و در همین زمینه، برنامه‌های مختلف مطالعاتی و فرهنگی با مشارکت مدارس و آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اندیمشک بیان داشت: نشست کتابخوان مدرسه ویژه دانش آموزان یکی از برنامه‌هایی است،  که با هدف معرفی کتب مفید و متناسب با سن و تحصیلات دانش آموزان انجام می‌گیرد و باعث ایجاد مشارکت در گسترش فرهنگ کتابخوانی در سطح مدارس می‌شود.

مسلم میرزاوند ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه می‌توان به مستقل کردن و تجهیز بخش‌های کودکان و نوجوانان، تفکیک کتاب‌های آنها از مخزن اصلی، ایجاد بخش کمک درسی، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، عضویت رایگان و نیم بهای دانش آموزان در کتابخانه‌های عمومی و بازدید مدارس از کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد.

وی گفت: امیدوار هستیم با انجام اقداماتی از این دست، به بالا بردن سرانه مطالعه در جامعه کمک کنیم.

در این دیدار با اهداء هدایایی از زحمات معلمان دبیرستان نمونه دولتی تبیان تقدیر شد.

کد خبر : ۳۶۷۱۲۲