خبرگزاری کار ایران

در نشست کارگروه توسعه دولت‌الکترونیکی خوزستان مطرح شد:

شتاب حوزه فناوری در ایران، سه برابر سایر بخش‌ها/ 22 سال عقب افتادگی در خوزستان !

asdasd
کد خبر : ۳۴۵۴۴۴

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طبق برآوردی که در برنامه توسعه ایران شد، رشد اقتصادی سالانه 8 درصدی پیش‌بینی شده که بین 2 تا 8 درصد محقق می‌شد، ولی در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات این عدد 3 برابر و 19 درصد بود که شتابی قابل توجه داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، نصرالله جهانگرد در نشست اعضا کارگروه توسعه دولت الکترونیکی خوزستان و نشست تخصصی و هم‌اندیشی با بخش‌خصوصی حوزه ICT و دانشگاهیان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونان وی در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: توانمند کردن و توسعه تکنولوژی در کشور منجر به کاهش زمان و هزینه و افزایش تسهیلات و تنوع خواهد شد و شغل‌هایی ثروت‌آفرین را برای دانش‌آموختگان فراهم خواهد آورد.

وی با بیان اینکه ما به دنبال ارزش افزوده اقتصادی در این حوزه هستیم، بر لزوم فراهم آوردن بستر سلامت از راه دور تاکید و تصریح کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از پروژه‌های خوزستان در این حوزه حمایت خواهد کرد.

22 سال عقب افتادگی در خوزستان

استاندار خوزستان نیز در سخنانی با تبریک دهه‌فجر، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل و تشکر از حمایت‌های وزیر و معاونان وی، بیان کرد: ظرفیت، سرمایه‌های ملی و منابع خدادادی باعث شده تا خوزستان یک استان ملی در حوزه‌های اقتصاد، ارزش‌ها و... باشد و علاوه بر افتخاراتی که در برهه‌های زمانی مختلف داشته و پیشتاز بوده، در حوزه ارتباطات نیز پیشتاز بوده است.

عبدالحسن مقتدایی با بیان اینکه در خوزستان 22 سال عقب‌افتادگی وجود دارد، اظهار کرد: تحقق دولت الکترونیکی و توسعه تکنولوژی در این استان، یکی از راه های تحول و جبران سریع عقب افتادگی های خوزستان خواهد بود و باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود.

وی افزود: خوزستان در برخی شاخه‌های حوزه تکنولوژی، استان سوم کشور است و سرمایه‌گذاری در این بخش در خوزستان امری ضروری است تا دیگر نگران تحلیل و نتیجه‌گیری کارهای‌مان توسط تهران نباشیم و علاوه بر جمع‌آوری و جمع‌بندی اطلاعات در استان، تحلیل و نتیجه گیری را هم خودمان درون استان انجام دهیم.

مقتدایی در پایان خاطرنشان کرد: توسعه تکنولوژی، خوزستان را در بخش‌های مختلف از جمله نفت، پتروشیمی، بنادر و کشاورزی دچار تحول اساسی خواهد کرد.

انتهای پیام/
میلاد گُل‌داری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز