خبرگزاری کار ایران

رئیس دادگستری آبادان خبر داد

"اتاق مادر و کودک" در دادگستری آبادان افتتاح شد

رئیس دادگستری آبادان ظهر امروز در آئین افتتاح "اتاق مادر و کودک" در دادگستری این شهر که با حضور امام‌جمعه آبادان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کشور ایران، کشوری اسلامی است و باید فضایی در راستای صیانت بانوانی که قصد شیردهی به نوزادان خود در اماکن عمومی را دارند فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آبادان، سیروس محمدی زاده با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم وجود پیوست فرهنگی در کلیه برنامه‌ها، گفت: با توجه به سیاست‌های افزایش جمعیت، باید مسائل فرهنگی مورد نیاز مادران برای شیردهی را نیز فراهم کنیم، زیرا این مسئله علاوه بر سلامت مادر و فرزند، موجب ایجاد روابط عاطفی میان آن‌ها می‌شود.

رئیس دادگستری آبادان با بیان اینکه حجم مراجعه‌کنندگان این دادگستری بسیار بالا است، توضیح داد: دادگستری آبادان برای اولین بار در این شهرستان و همچنین اولین دادگستری در خوزستان است که اقدام به راه‌اندازی و تجهیز "اتاق مادر و کودک" می‌کند.

محمدی زاده اجرای اقدامات لازم برای آسایش مادرانی که به مکان‌های عمومی مراجعه می‌کنند را مهم دانست و عنوان کرد: اتاق مادر و کودک دادگستری آبادان در حال حاضر مجهز به سیستم تهویه، روشنایی، دکوراسیون مناسب برای کودک، بروشور و تراکت‌های آموزشی و سایر امکانات رفاهی است.

وی ظرفیت پذیرش اتاق مادر و کودک دادگستری آبادان را برای 10 مادر و کودک به‌صورت همزمان عنوان کرد و تصریح کرد: ورود آقایان حتی همسران بانوانی که کودک دارند به "اتاق مادر و کودک" ممنوع است.

محمدی زاده با اشاره به حضور امام‌جمعه آبادان اظهار کرد: از حجت‌الاسلام ابراهیمی پور به علت حضور در آئین افتتاحیه "اتاق مادر و کودک" تشکر می‌کنیم.

وی همکاری دانشکده علوم پزشکی آبادان در راه‌اندازی "اتاق مادر و کودک" را مثبت دانست و تأکید کرد: از رئیس دانشکده علوم پزشکی، معاونت بهداشت و دیگر مسئولان دانشکده که با کارشناسی، همکاری و پیگیری‌های مستمری که به‌منظور راه‌اندازی "اتاق مادر و کودک" انجام دادند تشکر می‌کنیم.

کد خبر : ۳۴۴۶۷۴