خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر تأکید کرد:

لزوم توجه به سلامت دهان و دندان دانش آموزان

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۷۶۵

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: توجه به افزایش سطح سلامت دانش آموزان به‌ویژه سطح سلامت دهان و دندان آن‌ها، توجه به این امر نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شوشتر، فریدون فرهادی در کمیته اجرایی دهان و دندان اظهار کرد: پوسیدگی دندان شایع‌ترین بیماری مزمن دوران کودکی و نوجوانی است که در بین اقشار مختلف مشاهده می‌شود و طبق آخرین بررسی‌های به‌عمل‌آمده به‌طور متوسط هر کودک ۵ تا ۶ ساله ایرانی، پنج دندان شیری پوسیده در دهان خود دارد و از سن ۶ تا ۱۲ سالگی نیز پوسیدگی دندان‌های دائمی روندی افزایشی دارد.

وی افزود: واضح است که هزینه ترمیم دندان‌های ناسالم در بزرگسالی بسیار گزاف خواهد بود، ولی ارائه خدمات پیشگیری در جهت جلوگیری از ایجاد بیماری‌های دهان و دندان در دوران کودکی باعث صرف هزینه بسیار کمتری در آینده خواهد بود.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر، بهترین زمان کنترل بیماری‌های دهان و دندان را سنین کودکی دانست و افزود: بهترین مکان برای پیشگیری و آموزش، مدارس ابتدایی هستند، لذا در راستای طرح تحول نظام سلامت، جهت ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان، این برنامه‌ها اجرا خواهد شد.

فرهادی در پایان با اشاره به اینکه این طرح از ابتدای آذرماه با انجام فلورایدتراپی در سطح مدارس شهرستان شوشتر آغاز شده است، گفت: تمام دانش آموزان مقطع ابتدایی در شهر و روستا تحت پوشش این برنامه قرار خواهند گرفت.

گفتنی است سایر خدمات دندان‌پزشکی مانند جرم‌گیری و ترمیم نیز در مراکز شهری و روستایی انجام می‌شود.

انتهای پیام/
مصطفی فتحی زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز