خبرگزاری کار ایران

در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی صورت گرفت

محوطه‌ لجستیکی خدمات کانتینری راه‌اندازی شد

معاون دریایی اداره بنادر خوزستان گفت: محوطه‌ لجستیکی خدمات کانتینری با مشارکت بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام، «گرایلو» با اشاره به اهمیت حمل‌ونقل کانتینری به‌عنوان یکی از شیوه‌های متداول حمل‌ونقل کالا در بنادر پیشرفته‌ جهان افزود: با توجه به کیفیت بالای این نوع حمل‌ونقل و با هدف بسط و ترویج این شیوه بین صاحبان کالا و بازرگانان و ترغیب بیشتر آنان برای بهره‌گیری از این نوع حمل‌ونقل، محوطه‌ی جدید لجستیکی و نگهداری کانتینرهای خالی با راهبری شرکت خصوصی فعال در این حوزه، راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

گرایلو افزود: با راه‌اندازی این محوطه‌ی جدید لجستیکی انتظار می‌رود ضمن توسعه عملیات کانتینری در این مجتمع بزرگ بندری، زمینه‌ی مساعدتری برای جذب خطوط کانتینری جدید و ارتقای سطح کیفیت خدمات‌رسانی به مشتریان فراهم شود.

وی با اشاره به لزوم  استفاده‌ی بهینه از ظرفیت‌های بندری اظهار کرد: به این منظور کارشناسان امور بندری ضمن  انجام مذاکرات و پیگیری‌های مستمر توسط دستگاه نظارت به‌منظور ترغیب و تشویق صاحبان کالاهای کانتینری، موفق شدند شرایط عملیاتی و ستادی لازم را برای راه‌اندازی این امکان جدید فراهم بیاوردند.

معاون دریایی و بندری این اداره کل تصریح کرد: در اولین گام برای فعال‌سازی محوطه‌ی لجستیکی خدمات کانتینری، پس از پهلوگیری یک فروند کشتی حامل کانتینر، تعداد ۴۵۰ دستگاه کانتینر در محوطه‌ لجستیکی مذکور تخلیه و صفافی شده و آماده خدمات‌رسانی در این خصوص شد.

کد خبر : ۳۲۶۷۶۶