خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیران منابع انسانی شرکت‌های پتروشیمی اتخاذ شد

وحدت رویه شرکت‌های پتروشیمی جهت رسیدگی به منابع انسانی

سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، میزبان جلسه هماهنگی مدیران منابع انسانی شرکت‌های پتروشیمی مستقر در این منطقه با حضور مدیران منابع انسانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، این جلسه که با هدف هماهنگی و تعامل میان شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه برگزار شد، ضمن تأکید بر لزوم هماهنگی و وحدت رویه فعالیت‌های حوزه‌ی منابع انسانی شرکت‌های مختلف، مسائل و مشکلات جاری این حوزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در آغاز این جلسه مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ضمن ایراد سخنانی، بر اهمیت توجه به نیروی انسانی و سرمایه‌های انسانی تأکید کرده و حضار را به توجه بیشتر به این موضوع دعوت کرد.

علی یزدانی، سپس گزارشی از آخرین مطالعات انجام‌شده در خصوص وضعیت شرکت‌ها و شهرستان ارائه کرد و سیاست‌های کلان موردتوجه مدیران صنایع را برای مدیران منابع انسانی شرکت‌ها تشریح کرد.

پس از وی، عباس آقا هادی، مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، رویکردهای جدید در حوزه منابع انسانی را تشریح و تعامل هر چه بیشتر بین شرکت‌های صنعت پتروشیمی را خواستار شد.

ساماندهی نظام مزد و مزایای کارکنان، تعادل بین کار و زندگی، رعایت دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های مربوطه، وضعیت بهداشت و درمان کارکنان و آموزش پرسنل، از مهم‌ترین محورهای گفتگوی روسای منابع انسانی شرکت‌کننده در این گردهمایی بود.

مدیران منابع انسانی شرکت‌های صنعت پتروشیمی امیدوارند با ایجاد وحدت رویه در حوزه فعالیت‌های مربوطه، گامی مهم در این زمینه برداشته و با اقدامات مشترکی که در پیش می‌گیرند، بتوانند مسائل پیش روی کارکنان و شرکت‌ها را به بهترین شکل ممکن حل‌وفصل کنند.

رسیدگی درون شرکتی و بین شرکتی، ارائه‌ی پیشنهاد به شورای راهبردی مدیران منطقه و بررسی مشکلات در کارگروه‌های تخصصی، سه روش موردتوافق شرکت‌کنندگان بود که قرار است از این پس جهت حل مسائل موجود نیروی انسانی بکار گرفته شوند.

مدیر توسعه منابع انسانی شرکت پتروشیمی بندر امام، در بخشی از این جلسه، ضمن بررسی علمی موضوع «تعادل کار و زندگی»، راهکارهای توجه مدیران به این موضوع را با ذکر مثال‌های متعدد بیان کرد.

مطابق توافقات ایجادشده در این جلسه، مدیران منابع انسانی شرکت‌های پتروشیمی، این جلسات را به‌صورت دوره‌ای و هر دو ماه یک‌بار در مناطق عملیاتی بندر امام، عسلویه و منطقه شمال برگزار خواهند نمود.

 

کد خبر : ۳۲۵۲۰۵