خبرگزاری کار ایران

دبیر شور‌ای سلامت مناطق آزاد کشور

همایش "هم‌اندیشی سلامت" برگزار می‌شود

دبیر شورای سلامت مناطق آزاد کشور گفت: در حال پیگیری برگزاری یک همایش تحت عنوان «هم‌اندیشی سلامت» هستم و در این همایش در خصوص موضوع سلامت هم‌اندیشی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آبادان، محمد فلاح ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات هتل کاروانسرای آبادان برگزار شد، اظهار کرد: بازخورد عملکرد مسئولان را خبرنگاران می‌توانند ارزیابی کنند.

وی افزود: در حوزه سلامت برای اولین بار دو دبیرخانه تشکیلات مرتبط با سلامت ایجاد شده است.

دبیر شورای سلامت مناطق آزاد کشور ادامه داد: اقدامات مؤثری از سوی سازمان منطقه آزاد اروند انجام شده است و امید می‌رود که تا اواخر سال جاری ملموس شود.

فلاح عنوان کرد: نمی‌دانم چرا اقدامات چشمگیر منطقه آزاد اروند در جامعه مشهود نیست.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چرا تاکنون در منطقه آزاد اروند به توریست درمانی توجه نشده است، تأکید کرد: متأسفانه در کل کشور این وضعیت وجود دارد و کشورهای همسایه به‌ویژه ترکیه توانسته است بازار منطقه را هدف بگیرد.

دبیر شورای سلامت مناطق آزاد کشور تصریح گرد: باید موانع پیش رو را برداریم. منطقه آزاد اروند در جوار یکی از بهترین بازار‌ها، «عراق» است و لازم است در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد.

فلاح گفت: ساختارهای موردنیاز برای ورود بخش خصوصی فراهم نشده است. مقرر شده است خانه‌های بهداشت تا پایان امسال کاملاً بازسازی یا مجدداً احداث شود. در خانه‌هایی که ایجاد می‌شود افرادی که آسیب اجتماعی دیده‌اند تحت پوشش قرار می‌گیرند.

مشاور سلامت دبیر شورای عالی مناطق آزاد اضافه کرد: بهداشت غذا یکی از موضوعات مهم است. کالاهایی همچون ته لنجی چنانچه بدون نظارت توزیع شوند، سلامت را تهدید می‌کنند. مردم باید کالایی را مصرف کنند که مورد تائید بهداشت است.

وی عنوان کرد: در حال پیگیری برگزاری یک همایش تحت عنوان «هم‌اندیشی سلامت» هستم و در این همایش در خصوص موضوع سلامت، هم‌اندیشی خواهیم کرد.

 

کد خبر : ۳۱۹۲۵۵