خبرگزاری کار ایران

به ریاست استاندار

شورای مشاوران استاندار خوزستان تشکیل جلسه داد

شورای مشاوران استاندار خوزستان با حضور ۲۵ عضو و به ریاست عبدالحسن مقتدایی استاندار این استان و با حضور معاونان وی درسالن اجتماعات شهید رجایی استانداری تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، عبدالحسن مقتدایی، مشاوران خود را دورهم گرد آورد تا کارنامه ۲ ساله شورا را مورد بررسی قراردهد.

مقتدایی نقش مشورتی این شورا را درتصمیم‌سازی، تدوین و اجرای بسیاری از پروژه‌ها و طرح‌ها؛ حل مشکلات زیست محیطی؛ اجتماعی و امنیت داخلی و مرز‌ها را بسیار موثر دانست و خروجی کار این شورا را تایید کرد.

وی گفت: هیچکدام از مشاوران، نیروهای معطل و بیکاری نبودند تا حکم مشاور برای آنان زده شود، بلکه انتخاب آنان برای حل معضلی در استان بوده است. در واقع مشاوران در حکم معالجی هستند که برای حل مشکلی در استان گزینش شدند.

مقتدایی افزود: انتصاب این همه مشاور برای پرستیژ نبوده است، بلکه ما از سر نیاز به سراغ مشاور آمدیم و به لطف خدا اتفاقات خوبی افتاده است.

مقتدایی مشورت پذیری را دراصلاح امور، بهره‌برداری از شرایط و امکانات مهم توصیف کرد و گفت: در هیچ موردی نیست که نظر مشاور مربوط به‌‌ همان موضوع اخذ نشده باشد. به اعتقاد من خروجی کار مشاوران خوب بوده است. به عنوان نمونه در مجمع فرهنگ شهروندی استان، چندین مورد از پیشنهادهای مشاوران ازجمله در زمینه فرهنگ ترافیکی اجرا شده و در این راستا ۱۷۰۰ نفر آموزش دیدند.

وی افزود: برخی از مصوبه‌های مجمع فرهنگ شهروندی هم اگر نیاز به بودجه داشته در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح و مصوب شده است.

استاندار خوزستان با اشاره به نقش مشورتی مشاوران در اجرای بسیاری از طرح‌های مولد از جمله طرح احداث ۱۵ شهرک کشاورزی در استان گفت: وقت محدود، امکانات محدود و مطلوبیت‌ها متفاوت است لذا عزم‌ را باید بیشتر جزم کنیم.

مقتدایی نسبت به مستندسازی مشورت‌ها تاکید کرد و افزود: هرکدام از مشاوران طرحی با محتوای علمی ارایه دهند. مجموع مطالب و طرح‌های پیشنهادی مشاوران در کارگروه مربوطه مدون و تبدیل به کتابچه شود تا به یادگار بماند.

استاندار خوزستان از مشاوران خواست برای کمک به حل مسایل و مشکلات استان در چارجوب تخصصشان به دولت کمک کنند.

در این نشست جمعی از مشاوران از جمله سید قاسم حسینی، عضو هیات مدیره صندوق توسعه ملی و عمادی مشاور وزیر آموزش و پرورش پیشنهادهایی برای پیشبرد کار شورا ارایه دادند.

کد خبر : ۳۱۸۵۹۳