خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خواستار شد؛

ادارات تابعه ماهشهر برای تدوین سند توسعه شهرستان متمرکز شوند

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۴۷۰

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام گفت: دبیرخانه سند توسعه باید در این شهرستان فعال شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی؛ مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام در خصوص سند چشم انداز توسعه شهرستان ماهشهر گفت: شهرستان ماهشهر بر اساس سرشماری سال ۹۰، ۲۷۸ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۹۳ درصد آن در سه شهر ماهشهر، بندر امام و چمران ساکن هستند و تنها ۷ درصد آن روستانشین هستند.

یزدانی افزود: حدود ۶۰ درصد از جمعیت شهرنشین این شهرستان را جوانان زیر ۳۰ سال تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به استقرار ۴۳ درصد از ظرفیت پتروشیمی کشور در این شهرستان گفت: این منطقه که از حدود ۱۵ سال پیش دارای منطقه ویژه اقتصادی در کشور بوده، بالا‌ترین حجم نیروهای تحصیل کرده و آموزش دیده را در خود جای داده و حدود ۱۷ میلیارد دلار تا کنون در آن هزینه شده است.

یزدانی به مزیت‌های این شهرستان اشاره کرد و افزود: دومین بندر مهم کشور، نزدیکی به مراکز صنعتی از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، معادن و... از امتیازات منحصر به فرد این منطقه بوده و علاوه بر آن، مزیت ترانزیت از آسیای جنوب شرقی به کشورهای همسایه و آسیای میانه CIS، قابلیت پهلوگیری کشتی‌های نسل چهارم یا پُست پاناماکس در بندر امام، رودخانه عظیم جراحی، فرودگاه، راه آهن سراسری، از مزیت‌های این شهرستان است ولی متأسفانه سالهاست که به عنوان منطقهٔ کمتر توسعه یافته و تقریبا محروم شناخته می‌شود و شهرستان و مردم آن از توسعه متوازن برخوردار نشده‌اند و به دلیل ضعف زیرساخت‌ها، نتوانسته‌اند از رفاه مناسبی برخوردار باشند که به نظر ما بخشی از این مسائل ناشی از خلاء برنامه ریزی و در مواردی نیز بی‌برنامه بودن در طی دوران گذشته بوده که باعث تشدید این وضعیت گردیده است.

وی ادامه داد: از این رو و بمنظور برطرف نمودن این معضلات، به سوی تدوین سند توسعه شهرستان حرکت نمودیم و در ‌‌نهایت با نظر فرماندار محترم شهرستان ماهشهر و مسوولین شهرستان، تصمیم گرفته شد که این سند تدوین شود. که در این خصوص باید با نگاه به سند توسعه استان در برنامه پنجم و ششم و با الویت بندی نیازهای شهرستان، نگاه جامع نگر به همه حوزه‌ها داشته باشیم و با توجه به برنامه‌ها و اسناد بالادستی، این سند را تدوین نماییم تا دچار تکرار و تناقض با برنامه‌ها نشود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام افزود: از دکتر قمر فرماندار محترم شهرستان خواسته‌ام برای تدوین سند، تأئید استان گرفته شود و حتی قول مساعد حمایت برنامه‌های سند از اعتبارات استانی اخذ گردد.

یزدانی در پایان خاطرنشان شد: باید در تدوین سند توسعه شهرستان، حداقلِ ضریب خطا را داشته باشیم و این به عهده سیستم اجرایی تدوین سند توسعه است و باید مدیران ادارات و مسئولین شهرستان با جدیت به این کار اهتمام ورزند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز