خبرگزاری کار ایران

به میزبانی منطقه یژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی؛

دومین جلسه تدوین سند چشم انداز توسعه شهرستان ماهشهر برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۴۶۵

با حضور فرماندار ماهشهر، بخشدار بندر امام، رئیس و تنی چند از کارشناسان سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان و به میزبانی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی؛ این نشست، بعد از ظهر امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام، در این نشست که دومین جلسه در خصوص تدوین سند چشم انداز توسعه شهرستان ماهشهر بود، جمعی از مسوولین محلی و دانشگاهی، صنایع پتروشیمی، سرپرستان بانک های منطقه و اصحاب رسانه نیز حضور داشتند.

در ابتدای این نشست، مهندس یزدانی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ضمن خوش آمدگویی به حضار، به تشریح اهداف این نشست و ارائه آمارهای مرتبط پرداخت و به نکات حساسی در این خصوص اشاره کرد.

وی افزود: ۴۳درصد از ظرفیت پتروشیمی های کشور در این شهرستان واقع گردیده که حدود ۱۷ میلیارد دلار تا کنون هزینه داشته است.

یزدانی ضمن برشمردن قابلیت ها و ظرفیت های این منطقه از شرکت های پتروشیمی خواست تا علاوه بر خریدهای روزمره، خریدهای سرمایه ای خود را نیز درون استانی انجام دهند.

وی همچنین از فرماندار ماهشهر خواست تا نسبت به رایزنی با مدیریت برنامه ریزی استانداری، مشخص کند که برای تدوین این طرح، با کدام دانشگاه وارد مذاکره و انعقاد قرارداد نمایند.

سپس دکتر منصور قمر، فرماندار شهرستان ماهشهر با تشکر از تلاش های مدیریت منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: خدمات و عنایات مدیریت منطقه ویژه اقتصادی و مدیران صنایع پتروشیمی بر مردم پوشیده نیست، ولی ماندگارترین و کیفی ترین خدمت آنان، همین تدوین سند چشم انداز توسعه شهرستان است.

در ادامه این نشست، دکتر شاکری نژاد رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان، دکتر شفیعی نسب و مهندس اسکویی اعضاء هیأت پژوهش جهاد دانشگاهی، به ارائه توضیحاتی در خصوص چگونگی تدوین سند چشم انداز توسعه ماهشهر اشاره کرده و در دو بخش توسعه متعادل منطقه و گردش مالی، خرید کالا و خدمات از بانک ها و بازار شهرستان و استان، راه کارهایی را ارائه نمودند.

سیدمهران رفیعی بخشدار بندر امام خمینی با تشکر از توجه مدیریت منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از طرف مردم بندر امام، جهاد دانشگاهی خوزستان را یکی از مراکز قوی برای ورود در تدوین سند چشم انداز شهرستان با توجه به سند چشم انداز استان دانست و برای همکاری در این خصوص اعلام آمادگی نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز