خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان:

افتخار می‌کنیم که میزبان یادگار امام راحل هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۷۴۸

مرحوم آیت الله جمی سمبلی از مقاومت و مردمداری و یکی از خالص‌ترین رهروران امام راحل بود.

استاندار خوزستان گفت: افتخار می‌کنیم که فردا میزبان یادگار امام راحل، بنیانگذار جمهوری اسلامی درخوزستان هستیم. حضور ایشان قطعا خاطرات زیادی را برای مردم خوزستان زنده خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مقتدایی امروز چهارشنبه درنشست اعضای شورای سیاستگذاری سازمان «سما» که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به حضور نوه حضرت امام در مراسم سالروز درگذشت آیت الله جمی امام جمعه فقید شهرستان آبادان گفت: این دو بزرگوار، هردو از یادگاران حضرت امام هستند. مرحوم آیت الله جمی سمبلی از مقاومت و مردمداری و یکی از خالص‌ترین رهروران امام راحل بود.

مقتدایی افزود: آیت الله جمی از جایگاه ویژه‌ای نزد حضرت امام برخور دار بود. زمانی که درجمع مسوولان آبادان خدمت حضرت امام رسیدیم، شان و منزلتی که آقا برای مرحوم جمی قایل بودند، کاملا مشخص بود. حضرت امام عنایت خاصی به شهرهای آبادان و خرمشهر و درکل استان خوزستان داشتند که در جمله ماندگار و تاریخی ایشان که فرمودند «خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد»، کاملا هویداست.

استاندار خوزستان افزود: فکر کنم امام راحل با تبعیت از سیره حضرت رسول(ص) در بیانه پایانی بعد از پذیرش قطعنامه اولین جماعتی را که مورد تفقد قرار داد «مهاجرین»، بعد کارکنان صنعت نفت و سوم رزمندگان بودند. البته همه این‌ها در گروه رزمندگان عزیز جای می‌گیرند. هر کسی که در گوشه‌ای از دفاع مقدس همت کرده، چه در شرق و چه درغرب کشور، به عنوان سرباز نظام و انقلاب، رزمنده تلقی می‌شده است.

مقتدایی خوزستان را سرزمین عشق و ایثار قلمداد کرد و گفت: در این خطه، فرزندان برومندی از سراسر کشور با عشق به امام راحل و لبیک به آن حضرت حضور یافتند و مردانه تحت زعامت رهبری با دشمن بعثی جنگیدند که دلاوری و مقاومت مردم خوزستان و عشق وصف ناشدنی آنان به امام راحل، خاص بوده و هست.

وی به برکات سفر یادگار امام راحل به خوزستان اشاره کرد و افزود: همین مردم، فردا میزبان یادگار بنیانگذار انقلاب اسلامی هستند. قطعا حضور فرزند و به تعبیری نوه امام راحل خاطرات بسیاری را برای مردم خوزستان زنده خواهد کرد. ضمن اینکه یاد امام همیشه دربین مردم خوزستان زنده است.

وی افزود: وقتی یادگار امام دربین مردم خوزستان حضور پیدا کنند بدون شک خیلی از موضوعات خفته، غلیان، بروز و ظهور می‌کنند. در مجموع حضور ایشان افتخاری برای بنده است.

مقتدایی گفت: معمولا وقتی به خوزستان می‌آییم، پر مهمان می‌شویم که میزبانی همه آن‌ها افتخاری برای ماست. در دوره قبل(دوره استانداری قبلی) میزبان حضور گرم مقام معظم رهبری، آیت الله هاشمی رفسنجانی و سایر بزرگان بودیم و در این دوره نیز با سفر آقای ناطق نوری شروع شده و همینطور داریم به جلو می رویم.

استاندار خوزستان حضور این بزرگواران به خوزستان را عامل پویایی و زنده ماندن انقلاب اسلامی دانست و افزود: انشاالله آثار و برکات حضور همه بزرگوران در استان خوزستان که همیشه منشاء خیر و برکت هستند، شامل حال مردم شریف خوزستان بشود.

مقتدایی گفت: آیت الله سید حسن خمینی علاوه بر شرکت درمراسم سالروز رحلت آیت الله جمی در آبادان، درنشست شورای اداری خوزستان نیز شرکت می‌کنند. انشا الله همه از وجود ایشان بهره‌مند شویم و ادامه دهنده راه امام صادقمان باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز