خبرگزاری کار ایران

مشاور اجرایی استاندار خوزستان:

اراده اجرایی لازم برای گسترش روابط بین دو استان بصره و خوزستان حاکم است

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۵۳۴

طرف‌های عراقی باتوجه به استعداد شرکت‌های داخلی ایران در زمینه پل سازی و جاده سازی، از عدم حضور گسترده پیمانکاران ایرانی و خوزستانی دراین پروژه‌ها گله داشتند.

مشاور اجرایی استاندار خوزستان نتایج سفرهیات تجاری این استان به بصره عراق را مفید ارزیابی کرد و گفت: برخلاف گذشته اراده عملی محکمی برای گسترش روابط بین دو استان بصره و خوزستان حاکم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، جمال عالمی نیسی، امروز در تشریح سفر یک روزه هیأت تجاری خوزستان به ریاست مقتدایی استاندار این استان در چهارشنبه گذشته به بصره عراق با اشاره به ظرفیت‌های بالای خوزستان در بخش صنعت، کشاورزی و نیز توان بالای بخش خصوصی داخلی گفت: مقامات استان بصره عراق درخواست زیادی برای حضور بخش‌های خصوصی و پیمانکاران ما در بازسازی این استان به ویژه درحوزه عمران و پل سازی داشتند.

عالمی نیسی افزود: طرف‌های عراقی باتوجه به استعداد شرکت‌های داخلی ایران در زمینه پل سازی و جاده سازی، از عدم حضور گسترده پیمانکاران ایرانی و خوزستانی در این پروژه‌ها گله داشتند.

وی افزود: باتوجه به تحولات بین المللی اخیر در منطقه، درخواست‌های این دوره مقامات بصره برای مشارکت بخش‌های خصوصی استان خوزستان در عمران و بازسازی، زیاد بود و این نشان می‌دهد که اراده محکمی برای تعمیق روابط تجاری حاکم است و در مجموع عطش برای کار زیاد است.

مشاور اجرایی استاندار خوزستان افزود: این حرکت آقای مقتدایی استاندار خوزستان برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی و نیز فرهنگی با استان همجوار بصره عراق را به فال نیک می‌گیریم و یقین داریم که تحرک بخش خواهد بود و افق‌های خوبی برای سرمایه گذاری خارجی بخش خصوصی و انتفاع بیشتر مردم استان خوزستان خواهد گشود.

وی افزود: در این سفر تفاهم نامه همکاری در ۱۵ بند در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و بهداشت و درمان بین مقامات دو استان خوزستان و بصره عراق به امضا رسید که غالب مفاد آن در زمینه‌های اقتصادی است. که مقرر گردید برای هرکدام از این بندها، کمیته‌های پیگیری تشکل بشود. کمیته‌های اصلی و فرعی بناست ماهیانه یک بار در شهر مرزی، ۲ ماه یکبار در مرکز شهرستان و هر۶ ماه یک بار درسطح استان و با حضور استانداران تشکیل شود.

عالمی نیسی گفت: این امر نشان می‌دهد که هر دو طرف اعم از بخش‌های دولتی و نیز خصوصی و اتاق‌های بازرگانی و تعاون دو استان بصره و خوزستان از اراده محکمی برای اجرایی کردن توافقات برخور دارند تا این تفاهم نامه‌ها عملیاتی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز