خبرگزاری کار ایران

با ظرفیت ۷۰ هزار مترمکعب؛

تکمیل فاز دوم تصفیه خانه آب خرمشهر سرعت می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۸۸۴

اخیرا اعتباری حدود ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی ویژه آبرسانی به خرمشهر، به این پروژه تخصیص داده شده است.

معاونت مهندسی و توسعه آبفای خوزستان از تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز اجرای عملیات تکمیلی تصفیه خانه آب شهرستان خرمشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، امیر امیدی در حاشیه بازدید از طرح‌های آب و فاضلاب خرمشهر با بیان اینکه فاز دوم این تصفیه خانه به ظرفیت ۷۰ هزار مترمکعب، ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: اخیرا اعتباری حدود ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی ویژه آبرسانی به خرمشهر، به این پروژه تخصیص داده شده است.

او اعتبار کل طرح آبرسانی به خرمشهر در سال ۹۳ را ۹۰ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: اعتبار سال ۹۳، اواخر شهریور ماه امسال پرداخت شده که عدم تزریق به‌ موقع اعتبارات، موجب کُندشدن پیشرفت کار پروژه شده است.

معاون مهندسی و توسعه آبفای خوزستان در باره جزئیات فاز دوم این تصفیه خانه تصریح کرد: در حال حاضر ۱۶ کیلومتر خطوط انتقال، احداثشده و مخزن ۲۵ هزار مترمکعبی بتنی، فیلترهای ثقلی و مخزن آب پاک و پلساتور و حوضچه‌های اختلاط سریع، از دیگر سازه‌های در دست احداثهستند.

امیدی خاطر نشان کرد: با توجه به توسعه صنعتی شهرستان خرمشهر این تصفیه خانه نیاز آبی خانگی و صنعتی این شهر برای حدود ۳۸۰ هزار نفر تا افق ۲۵ سال آینده را تامین خواهد کرد.

او بیان کرد: تأمین آب شرب بهداشتی مردم هدف اصلی این دستگاه خدمت رسان و دغدغه اصلی کارکنان شرکت آب وفاضلاب استان است و در همین راستا، شرکت، همواره با ارائه طرح‌ها و پروژه‌هایی درصدد بهبود وضعیت کمی و کیفی آب در استان بوده است که احداثیک ایستگاه پمپاژ در ورودی شهر خرمشهر بمنظور تامین آب مورد نیاز کاروانهای راهیان نور و زائران حسینی در یادمان شلمچه و همچنین اجرای ۳۰ کیلومتر خط انتقال برای مصارف صنعتی منطقه آزاد از جمله این طرح‌هاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز