خبرگزاری کار ایران

همزمان با ماه محرم؛

کتابخانه‌های عمومی خوزستان عزادار سید و سالار شهیدان شدند

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۰۶۶

یکی از وظایف اصلی کتابخانه‌های عمومی آشنا کردن قشر کودک و نوجوان و جوان با واقعیات عاشورا و قیام امام حسین(ع) می‌باشد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از فعالیتهای ویژه کتابخانه‌های عمومی در ماه محرم و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، منصور کوهی رستمی گفت: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک نهاد فرهنگی که در دسترس مستقیم عموم مردم قرار دارد، نقش بسزایی در برنامه‌های مناسبتی بر عهده دارد و نیاز است این برنامه‌ها به صورت ویژه و با حضور اعضاء در محل کتابخانه برگزار شوند. در خصوص ماه محرم نیز یکی از وظایف اصلی کتابخانه‌های عمومی آشنا کردن قشر کودک و نوجوان و جوان با واقعیات عاشورا و قیام امام حسین(ع) می‌باشد که از طریق اجرای برنامه‌های فرهنگی این امر می‌سر خواهد شد.

وی اظهار داشت: در این ایام کتابخانه‌های عمومی استان برنامه‌ها و فعالیت‌های ویژه‌ای را در حال اجرا دارند که ا زجمله آن‌ها برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب‌های عاشورایی، برگزاری نمایشگاه از کتب مرتبط با محرم، برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های قصه گویی و قصه خوانی عاشورا و مسابقات نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان می‌توان اشاره کرد.

رستمی خاطرنشان کرد: برگزاری شب‌های شعر عاشورایی توسط کانونهای ادبی شهرستان، رونمایی از کتابهای جدید با موضوع محرم و عاشورا و حضور مبلغین دینی و فرهنگی در کتابخانه‌ها و سخنرانی برای اعضای کتابخانه‌های عمومی نیز جزء برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی در ماه عزای امام حسین(ع) می‌باشد.

این مسئول ادامه داد: باتوجه به اینکه امسال نیز ایام هفته کتاب در ماه محرم است برنامه‌ها و فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی استان به مناسبت بزرگداشت ایام هفته نیز با رنگ و بوی محرم برگزار خواهد شد.

رستمی در پایان گفت: امیدواریم با برنامه‌های انجام شده سهمی هرچند کوچک در برگزاری هرچه با شکوه‌تر برنامه‌ها و مراسم ایام ماه‌های محرم و صفر داشته و موجب افزایش هرچه بیشتر دانش و آگاهی عموم مخاطبان در رابطه با حقیقت حادثهٔ عاشورا توسط فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌ها باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز