خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دزفول خبر داد:

همایش محرم با کتاب در دزفول برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۶۶۸

در این همایش در بخش ویژه کودکان، خاله و عموی قصه گو، فرهنگ و وقایع عاشورا را به زبان کودکانه برای کودکان و نوجوانان تشریح خواهند کرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دزفول از برگزاری همایش محرم با کتاب در شهرستان دزفول همزمان با هفته کتاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، فروزان مهرانپور گفت: همایش محرم با کتاب در دو سالن کتابخانه عمومی در دو بخش ویژه کودکان و ویژه خانواده‌ها با محوریت کتابهای محرم و عاشورا اجرا خواهد شد.

او افزود: در این همایش در بخش ویژه کودکان، خاله و عموی قصه گو، فرهنگ و وقایع عاشورا را به زبان کودکانه برای کودکان و نوجوانان تشریح خواهند کرد و برای آنها چگونگی شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایشان را بیان می‌کنند و کودکان پس از شنیدن واقعیات عاشورا و شهادت اباعبدالله الحسین «ع»، آنچه را که درک کرده و دریافته‌اند، در لوح نقاشی به تصویر می‌کشند تا به بهترین اثر، جوایز ارزنده‌ای اهداء شود.

مهرانپور اظهار کرد: نوحه سرایی به زبان کودکانه به‌وسیله یکی از مداحان نوجوان نیز از دیگر برنامه‌های این همایش است که در آن کودکان و نوجوانان همزمان با نوحه سرایی به سینه زنی خواهند پرداخت.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دزفول تاکید کرد: این همایش با هدف درک این نکته اجرا خواهد شد که کودکان پی ببرند و درک کنند «نبود بینش صحیح در بین لشکر یزید ملعون، منجر به واقعه عاشورا و شهادت سید و سرور شهیدان شد» و این بینش از راه مطالعه بدست خواهد آمد تا کودکان بفهمند با خواندن و مطالعه و کتاب است که می‌توانند به بینش و درک عمیق از بزرگان دین و اهل بیت برسند.

او گفت: از دیگر اهداف این همایش محور بودن کتاب و کتابخانه است، همچنین درس صبر و استقامت برای رسیدن به خواست‌های معقول و منطقی از دیگر برنامه‌های این همایش خواهد بود که از طریق برگزاری مسابقه بین کودکان اجرا خواهد شد.

مهرانپور افزود: در سالن مجاور، در بخش ویژه برنامه‌های خانواده‌ها، والدین این کودکان برنامه ویدئویی و پخش زنده سالن کودکان و نوجوانان را مشاهد خواهند کرد و تاثیر مطالعه را بر رفتار کودکانشان از نزدیک خواهند دید. همچنین کتابداران ما با پخش پاورپونت و پخش سخنرانی اساتید بزرگ، توجه والدین را به سمت کتابخانه‌ها، مطالعه و روشنگری و تاثیر آن در بهبود کیفیت زندگی جلب خواهند کرد تا کودکان از همین زمان با کتاب و کتابخانه مانوس شوند و والدین به اهمیت این مسئله پی ببرند.

او گفت: نواختن زنگ مطالعه در شهرستان با حضور مسؤولان ارشد شهرستان، برگزاری شب شعر محرم، راه اندازی ایستگاه نذر کتاب، برگزاری نمایشگاه کتاب، بازدید اقشار مختلف از کتابخانه‌های عمومی، برگزاری مسابقه نقاشی محرم و عاشورا ویژه کودکان و نوجوانان، برگزاری مسابقات کتابخوانی و… نیز از جمله برنامه‌هایی است که در هفته کتاب در شهرستان دزفول اجرا خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز