خبرگزاری کار ایران

به منظور آمادگی در برابر حملات بیوتروریستی؛

مانور آمادگی در برابر حملات بیوتروریستی در اهواز اجرا شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۵۹۶

امدادگران اعزامی، با همکاری کارکنان شبکه بهداشت نسبت به اطلاع رسانی، آموزش، پایش خانه به خانه و ارائه خدمات بهداشتی و کمک‌های اولیه به ساکنان اقدام کردند.

به منظور آمادگی در برابر حملات بیوتروریستی، مانور مقابله با شیوع احتمالی و عمدی بیماری تب کریمه از طریق مرزهای غربی استان در روستای جسانیه اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در این مانور که به مناسبت روز پدافند غیر عامل از سوی قرارگاه زیستی مدیریت پدافند غیر عامل استان خوزستان اجرا شد، ادارات و ارگان‌های عضو قرارگاه، آمادگی خود برای مقابله با بیماری تب کریمه کنگو را به صورت عملی تمرین کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر اهواز در این باره گفت: پس از اعلام حالت اضطرار از سوی مدیر کل پدافند غیر عامل استان درباره شیوع بیماری تب کریمه در مناطق شرقی کشور عراق و احتمال شیوع این بیماری در مناطق مرزی، ستاد مدیریت بحران هلال احمر استان در محل مرکز هدایت و فرماندهی عملیات تشکیل و به شهرستان‌های اهواز، آبادان، هویزه و دشت آزادگان اعلام آماده باش داده شد.

سید فتح‌الله هاشم‌نژاد افزود: بر اساس سناریو با توجه به مشاهده اولین فرد دارای علایم بیماری در روستای جسانیه شهرستان اهواز، این جمعیت جهت کنترل بحران یک تیم امدادی شامل دو دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودروی نجات، یک دستگاه کامیونت حامل اقلام امدادی و ده امدادگر به منطقه اعزام کرد.

او بیان کرد: با توجه به احتمال آلودگی روستا و برای اسکان، نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر و سایر دستگاه‌های عمل کننده از جمله شبکه دامپزشکی، شبکه بهداشت و درمان، محیط زیست و نیروی انتظامی در محلی خارج از روستا اردوگاهی از سوی جمعیت هلال احمر اهواز دایر شد.

هاشم‌نژاد عنوان کرد: امدادگران اعزامی با همکاری کارکنان شبکه بهداشت نسبت به اطلاع رسانی، آموزش، پایش خانه به خانه و ارائه خدمات بهداشتی و کمک‌های اولیه به ساکنان اقدام کردند و افراد مشکوک را به‌وسیله آمبولانس به بخش عفونی بیمارستان رازی انتقال دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر اهواز گفت: با توجه به لزوم ارائه مواد غذایی سالم به ساکنان روستا، تغذیه اضطراری ۷۲ ساعته به تعداد خانوارهای روستا تامین شد.

بیماری تب کریمه کنگو، یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است که از طریق گزش کنه‌ها و یا لمس خون دام یا انسان بیمار، به فرد دیگر منتقل می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز