خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل در جمع کتابداران اندیمشک؛

رویکرد مسئولان کتابخانه‌ها، مدیریت منابع انسانی است

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۴۶۲

در مدیریت منابع انسانی تلاش می‌شود به نحو احسن، به نیاز‌ها و خواسته‌های آموزشی، علمی، معیشتی، انگیزشی و رهبری پرسنل توجه شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان گفت: رویکرد مسؤلان کتابخانه‌ها، از مدیریت پرسنل به سمت مدیریت منابع انسانی در حال تغییر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، منصور کوهی رستمی در نشستی با کتابداران اندیمشکی به مولفه‌های مدیریتی کتابخانه‌های عمومی یعنی کتابخانه، کتابدار و عضو اشاره کرد و گفت: قطعا در سایهٔ توجه به هر سه مولفه است که می‌توان شاهد رشد و شکوفایی کتاب و کتابخوانی در سطح کشور باشیم.

رستمی ضمن تفاوت قائل شدن بین مدیریت پرسنل و مدیریت منابع انسانی خاطر نشان کرد: برای ده‌ها سال، اجرای وظایف انتخاب، آموزش و جبران خدمت کارکنان، وظایف اصلی حوزه‌ای به نام مدیریت کارکنان بود؛ این وظایف بدون توجه به اینکه چگونه به یکدیگر مرتبط هستند انجام می‌شدند. اما اکنون حوزه‌ای به نام مدیریت منابع انسانی مطرح شده است؛ مدیریت منابع انسانی آنطور که در حال حاضر درک می‌شود، به‌جای رد یا حذف، تعمیمی از نیازمندیهای سنتی اداره، اثربخش کارکنان است. در این حوزه درک مناسبی از رفتار انسانی و مهارت استفاده از این درک و بینش، نیاز است.

وی در ادامه گفت: مدیریت منابع انسانی، رویکردی استراتژیک به جذب، توسعه، مدیریت، ایجاد انگیزش و دست‌یابی به تعهد منابع کلیدی سازمان؛ یعنی افرادی که در آن یا برای آن کار می‌کنند، است.

این مقام مسئول اظهار کرد: در مدیریت منابع انسانی تلاش می‌شود به نحو احسن به نیاز‌ها و خواسته‌های آموزشی، علمی، معیشتی، انگیزشی و رهبری پرسنل توجه شود. این تغییر رویکرد به خوبی در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حال شکل گیری است و در استان خوزستان نیز توجه جدی به این موضوع خواهیم داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز