خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان:

شهرداران حامیان کتابخانه‌های عمومی هستند

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۶۳۹

شهرداران هر منطقه با عنایت ویژه نسبت به پرداخت نیم درصد اقدام کنند تا کتابخانه‌ها بتوانند نیازهای خود را رفع نموده و فضایی مطلوب برای اعضاء فراهم کنند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌ها عمومی خوزستان در جمع شهرداران شهرستان اندیمشک گفت: شهرداران حامیان کتابخانه‌های عمومی بوده و کتابخانه‌های عمومی نیازمند کمک شهرداری‌ها برای اداره کردن این مکانهای فرهنگی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، منصور کوهی رستمی گفت: شهرستان اندیمشک قدمت تاریخی و سابقه بسیار زیادی دارد و محل تلاقی سه استان کشور بوده و محل ورود رزمندگانِ ۸ سال دفاع مقدس در زمان جنگ تحمیلی بوده است.

کوهی گفت: در این سال با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار سال، باید توجه بیشتری به کتاب و کتابخوانی شود و سابقه دیرینه کشور ایران نیز نشان دهنده فرهنگ غنی ما است.

وی افزود: در یک نگاه کلی در شاخص‌ها، شهرستان اندیمشک درحال حاضر دارای ۱۲ باب کتابخانه عمومی می‌باشد و به ازای هر ۱۳۶۳۴ نفر اندیمشکی، یک باب کتابخانه عمومی در این شهرستان موجود است.


رستمی تاکید کرد: در سرانه کتاب نیز در ۱۲ باب کتابخانه شهرستان ۱۱۵۸۰۲ مترمربع فضای کتابخانه‌ای وجود دارد که در این شاخص به ازای هر ۱۰۰ نفر ۷۰ جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی در دسترس مراجعان قرار دارد. در شاخص عضو نیز در حال حاضر ۱۰۱۹۶ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی بوده که در این شاخص ۲۳/۶ درصد جمعیت عضو کتابخانه‌ها هستند.

سرپرست اداره کل گفت: در آمد جاری کتابخانه‌های عمومی تنها از راه نیم درصد درآمد شهرداری‌ها می‌باشد که شما عزیزان به صورت ماهانه پرداخت می‌کنید و نیاز است شهرداران هر منطقه با عنایت ویژه نسبت به پرداخت نیم درصد اقدام کنند تا کتابخانه‌ها بتوانند نیازهای خود را رفع کنند و فضایی مطلوب برای اعضاء فراهم کنند.

وی افزود: تجربه کشورهای توسعه یافته نشان داده که شهرداری‌ها در بحثمسائل کتابخانه‌ها و کتاب همکاریهای فراوانی را داشته ونسبت به این مکانهای فرهنگی با جدیت خاصی مسائل و مشکلات کتابخانه‌ها را پیگیری می‌کنند.

وی در پایان گفت: شهرستان اندیمشک در زمینه کتاب و کتابخانه‌ها دارای ظرفیتهای گشترده‌ای می‌باشد و به علت سابقه تاریخی که دارد انتظار از این شهرستان زیاد است. اما نیاز است که مدیران و مسئولان اجرایی نسبت به مسئله کتاب و کتابخانه‌ای با جدیت وارد شوند و در این راه به ما کمک کنند و این انتظار از شهرداران بسیار زیاد است.

در این جلسه شهرداران شهرستان نیز علاقه خود را به مباحثکتاب و کتابخانه‌ها عنوان کردند و همچنین شهردار اندیمشک متعهد شد ماهانه حداقل مبلغ ۵۰ میلیون ریال به حساب انجمن کتابخانه‌ها واریز کند و شهردار حسینیه نیز تا پایان آبان ماه مبلغ ۲۰ میلیون ریال به حساب کتابخانه‌ها واریز کند و باقی شهرداران نیز بدهی خود را پرداخت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز