خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری خوزستان:

۱۳۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت های گردشگری خوزستان تخصیص یافت

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۸۸۷

در بحثجاذبه‌های تاریخی و طبیعی، جزو ۱۰ کشور بر‌تر دنیا هستیم اما در بهره‌برداری از این جاذبه‌های خدادادی برنامه‌ریزی‌های خوبی در گذشته صورت نگرفته و نتیجه آن را امروز می‌بینیم.

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری خوزستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: آرامشی که امروز داریم به خاطر معامله ارزشمندی است که رزمندگان اسلامی ما با خداوند سبحان داشتند و بزرگ‌ترین هستی خودشان را تقدیم کردند تا امروز ما با آرامش و آسایش فراوان زندگی کنیم.

به گزارش ایلنا از خوزستان، افشین حیدری با بیان اینکه ایران در جاذبه‌ها گردشگری در جایگاه خوبی قرار ندارد گفت: در بحثجاذبه‌های تاریخی و طبیعی، جزو ۱۰ کشور بر‌تر دنیا هستیم اما در بهره‌برداری از این جاذبه‌های خدادادی برنامه‌ریزی‌های خوبی در گذشته صورت نگرفته و نتیجه آن را امروز می‌بینیم.

وی خاطرنشان کرد از همین گردشگری سلامت، که بیش از ۱۳۰میلیارد دلار، دنیا درآمد داشته سهم ایران فقط ۵۰۰ میلیون دلار بوده است. یا گردشگری حلال که متعلق به کشورهای اسلامی است ایران باید سهم چشم‌گیری داشته باشد اما می‌بینیم که در آن هم سهم ما بسیار ناچیز است و کشوری مثل فرانسه به عنوان رتبه بر‌تر در گردشگری حلال سهم بسیار زیادی را از این صنعت می‌برد.

حیدری ادامه داد: بسیاری هستند که فکر می‌کنند گردشگری باید با تزریق اعتبارات عمرانی دولتی رونق بگیرد در صورتی که گردشگری یک سمفونی منظم است و همه باید با هم فعال باشند تا بشود یک کار منسجم انجام داد.

وی با اشاره به اینکه در استان خوزستان به دنبال تقویت زیرساخت‌ها هستیم اضافه کرد: ما از شش ماهه دوم سال ۹۳ برنامه‌ریزی‌هایی را برای معرفی استان و معرفی ظرفیت‌های اقوام خوزستانی در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

حیدری تاکید کرد: ما باید برای ظرفیت‌های استان خوزستان برنامه‌ریزی کنیم و اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان را فعال کنیم. سال گذشته در نظر داشتیم که جشنواره کارون را برگزار کنیم اما متاسفانه شرایطی ایجاد شد که نتوانستیم آن را برگزار کنیم اما امسال حتما آن را در برنامه‌های خود خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در استان خوزستان برای معرفی صنایع‌دستی خیلی کار‌ها داریم. یکی از آن‌ها ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی است. همچنین ‌ستادی در استان به زودی تشکیل خواهد شد که آقای مقتدایی(استاندار خوزستان) آن را به یکی از معاونانش تنفیذ اختیار خواهد کرد. این ستاد برای بازاریابی و تبلیغات استان خوزستان خواهد بود و ستادی است که بیشتر بخش خصوصی در آن نقش خواهد داشت.

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان ادامه داد: در آینده نه چندان دور و طی پنج سال آینده، گردشگری استان خوزستان روزهای خوبی را تجربه خواهد کرد. تخصیص و مبادله موافقت‌نامه‌ ۱۳۰۰ میلیارد تومانی از سوی استاندار به زیرساخت‌های گردشگری گام کوچکی نیست. از طرف دیگر، رویکرد مدیریت عالی اجرایی کشور به سمت گردشگری است و از شروع به کار دولت تدبیر و امید اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری رخ داده و حضور گردشگران در ایران بسیار زیاد شده و اینجای امیدواری است.

حیدری خاطرنشان کرد: ‌استان خوزستان به عنوان یک محور و یک رویکرد اصلی برای ورود گردشگران به کشور خواهد بود. طی نظرسنجی روزنامه گاردین، ایران جزو ۲۰ کشور امن مسافرپذیر محسوب می‌شود و این در منطقه برای ما فرصتی محسوب می‌شود و نشان می‌دهد نقش استان خوزستان نقش بسیار مهم و پررنگی است. همچنین باید برای بازار عراق سرمایه‌گذاری کنیم. البته اقدامات خوبی در این زمینه شروع شده است.

وی ادامه داد: مشکلی دیگر که برای دفا‌تر مسافرتی پیش آمده این بود که صدور ویزا برای زواری که به عراق می‌روند را از دفا‌تر مسافرتی گرفته بودند که خوشبختانه هماهنگی صورت گرفت و طبق برنامه‌ای که چیده شده قرار شد که به دفا‌تر سپرده شده که به زودی ابلاغ شود.

حیدری گفت: ‌امیدواریم دفا‌تر مسافرتی ما بتواند با مجموعه‌های بیرون، ارتباط برقرار کنند تا ما امسال حتماً جشنواره راهنمایان گردشگری کشور را برگزار کنیم. این اتفاق بسیار خوب است تا بتوانیم از توان خودمان برای معرفی استان خوزستان استفاده کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز