خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان در مراسم روزجهانی گردشگری:

خوزستان بدنبال جذب درآمدهای پایدار و بدون اتکای صرف به نفت است

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۸۳۰

باید جذابیت در خوزستان وجود داشته باشد تا سرمایه گذار رغبت سرمایه گذاری در بخش جاذبه‌های گردشگری استان را داشته باشد.

استاندار خوزستان درمراسم نکوداشت روز جهانی گردشگری در اهواز گفت: خوزستان بدنبال جذب درآمدهای پایدار و بدون اتکای صرف به نفت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، دراین مراسم که در تالار اجتماعات هتل پارس اهواز برگزار شد، مقتدایی، صنعت گردشگری خوزستان را در تامین درآمدهای پایدار مهم توصیف کرد و گفت: باید با تعبیه زیرساخت‌ها و نیز فراهم کردن جاذبه‌های گردشگری، رغبت سرمایه گذاری دراین صنعت را در خوزستان افزایش داد.

استاندار خوزستان گفت: باید جذابیت در خوزستان وجود داشته باشد تا سرمایه گذار رغبت سرمایه‌گذاری در بخش جاذبه‌های گردشگری استان را داشته باشد.

وی افزود: مهم‌ترین اصل در جذب گردشگر وجود جاذبه در آن منطقه است و تنها ساختن هتل و تهیه امکانات در جذب گردشگر موثر نیست بلکه در منطقه باید جاذبه گردشگری فراهم شود.

استاندار خوزستان گفت: منطقه‌ای که جاذبه داشته باشد خود به خود گردشگر را به خود جذب می‌کند و جذابیت سرمایه گذاری را در آن منطقه فراهم می‌کند.

عالیترین مقام دولت در استان خوزستان با بیان اینکه جاذبه‌ها و آثار میراثفرهنگی توسط مردم ساخته و ماندگار می‌شود گفت: صنعت گردشگری در استان به تنهایی می‌تواند منبع درآمد بسیار خوبی برای مردم استان باشد و استانداری خوزستان هم به دنبال کسب درآمد بدون تکیه صرف بر نفت است.
مقتدایی در ادامه بیان داشت: استانداری خوزستان دستوری ابلاغ کرده است تا رشته گردشگری در مقطع کار‌شناسی ارشد در دانشگاه‌های استان راه اندازی شود تا علاقمندان در این رشته بتوانند در سطح بالاتری، این رشته را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه چندین کار برای رونق گردشگری در استان انجام شده است بیان داشت: آزاد شدن تردد خودروهای اروند در سراسر استان و همچنین تامین ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای رونق این بخش در نظر گرفته شده است.

مقتدایی در ادامه افزود: تالاب‌ها و رودخانه‌ها خود بستری برای جذب گردشگر در استان هستند و نگهداری از آن‌ها در جذب گردشگر بسیار مهم است.

استاندار بیان داشت: تور گردشگری زمستانی در خوزستان وجود ندارد این در حالی است که خوزستان جاذبه‌های بسیار زیادی در فصل زمستان برای مسافران و گردشگران دارد که برای جذب گردشگر باید خلاقیت و تحولاتی را در استان ایجاد کرد.

وی در ادامه گفت: دفا‌تر مسافرتی در استان می‌توانند به ازای هر مسافری که از خوزستان به کشورهای خارجی مسافرت می‌کند یک نفر از کشور خارجی به خوزستان بیاورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز