خبرگزاری کار ایران

فرماندار اعلام کرد:

شهرستان کارون آماده استقبال از سرمایه‌گذاران است

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۷۳۳

شهرستان کارون از پتانسیل‌های فراوانی برای جوانانی که به دنبال اجرای طرح‌های تولیدی هستندٰ برخوردار است و ما از ورود این افراد استقبال خواهیم کرد.

فرماندار شهرستان کارون از افتتاح ۴۴ پروژه در بخش‌های مختلف عمرانی شهری و روستایی، بهداشتی و جهاد کشاورزی در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلام علیدادی عنوان کرد: منطقه کارون، ۱۲ بهمن ماه سال ۹۰ شهرستان شد و این منطقه فرصتی را برای تحقق مطالبات مردم در زمینه‌های مختلفی همچون؛ بهداشت و درمان، محیط زیست و حقوق شهروندی به وجود آورد.

وی با بیان اینکه، شهرستان کارون از توانمندی‌های بالایی برخوردار است و افق‌های روشنی در انتظار ساکنین این شهرستان است، گفت: چشم اندازی یک و پنج ساله به منظور بهره وری از پتانسیل‌های موجود در این شهرستان در نظرگرفته شده که البته برای تحقق برنامه‌های این چشم انداز به مشارکت مردم نیازمند هستیم.

علیدادی با اشاره به تشکیل کمیسیون بانوان در این شهرستان تصریح کرد: فعالیت‌های بسیار خوبی در راستای پویا سازی حضور بانوان در شهرستان از سوی این کمیسیون در حال صورت گرفتن است و یکی از برنامه‌های مورد نظر این کمیسیون ایجاد اشتغال برای بانوان است.

وی با اشاره به اشتغال بانوان به فعالیت تولیدی تازه تاسیس بانوان بی‌سرپرست در شهرستان گفت: یکی از فعالیت‌های بسیار خوبی که به عنوان طرح پایلوت در نظر گرفته شده، دوخت لباس مدارس دخترانه می‌باشد و در صورتی که این امر محقق شود نیاز شهرستان در این بخش مرتفع خواهد شد.

فرماندار شهرستان کارون تصریح کرد: نخبگان برجسته و فعالی در بخش‌های مختلف در این شهرستان حاضر هستند. در راستای حضور شاعران برجسته در شهرستان کارون به دنبال تاسیس یک خانه شعر در این منطقه هستیم.

علیدادی با بیان اینکه، بیش از ۲۲۰ تیم ورزشی فوتبال محلات در این شهرستان فعال هستند، گفت: با توجه به محرومیت‌های که این شهرستان در بخش ورزش با آن مواجه است بیش از ۷۰ هزار نفر جامعه ورزشی مخاطب وجود دارد.

وی با اشاره به ظرفیت فیزیکی ۱۲۰ هزار هکتاری این شهرستان در بخش کشاورزی گفت: ۵۰ درصد از این اراضی در غالب زمین‌های کشاورزی و حوضچه‌های پرورش ماهی در حال فعالیت هستند و ما به دنبال فعال سازی ۵۰ درصد این اراضی هستیم.

فرماندار شهرستان کارون با بیان اینکه، سهم شهرستان کارون از اراضی ۵۵۰ هکتاری طرح مقام معظم رهبری باید مشخص شود عنوان کرد: این شهرستان در بخش تولید خرما از پتانسیل‌های بسیار بالایی برخوردار است به همین دلیل ما باید بتوانیم با ورود سرمایه گذاران به این بخش آن را ساماندهی کنیم.

علیدادی اظهار کرد: شهرستان کارون از قابلیت‌های بسیار بالایی در بخش نفت و گاز برخوردار است و به طور حتم توانایی اکتشافات نفتی جدیدی در منطقه وجود دارد.

فرماندار کارون با اشاره به فعالیت ۱۷ کارخانه تولید آجر در این منطقه گفت: این شهرستان از پتانسیل‌های فراوانی برای جوانانی که به دنبال اجرای طرح‌های تولیدی هستند برخوردار است و ما از ورود این افراد استقبال خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: این شهرستان ۴۵۲ شهید را در دوران دفاع مقدس به انقلاب و کشور تقدیم کرده است.

فرماندار شهرستان کارون عنوان کرد: اعتبارات تملک دارایی این شهرستان در حوزه شهرداری در سال گذشته تنها دو میلیارد تومان بوده که در این زمان این میزان به شش میلیارد تومان افزایش یافته است.

علیدادی عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی را یکی از مشکلات موجود در این شهرستان برشمرد و اظهار کرد: در هفته دولت ساختمان پلیس راهنمایی و رانندگی این شهرستان افتتاح خواهد شد.

علیدادی معضل فاضلاب را یکی دیگر از مشکلات این شهرستان برشمرد و گفت: برنامه ریزی‌های لازم در راستای ایجاد ۹۸ کیلومتر خط فاضلاب صورت گرفته و اعتبار لازم برای این طرح نیز ۱۴۰ میلیارد تومان است.

وی عنوان کرد: در بخش شبکه آبرسانی نیز در شهرستان با مشکلاتی مواجه شدیم که به همین منظور باید شبکه‌های آبرسانی که متعلق به سالیان بسیار دور هستند را تعویض کنیم و درهمین راستا فعالیت خود را از مناطق که دارای اولویت هستند شروع خواهیم کرد.

علیدادی مشارکت مردم در راستای جمع آوری انشعابات غیر مجاز آب و برق را از جمله مسائل مهم برشمرد و اظهار کرد: به مناسب هفته دولت ۴۴ پروژه در بخش‌های؛ عمران شهری و روستایی، بهداشت، آب روستایی، جهاد کشاورزی و آب و خاک در این شهرستان به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار شهرستان کارون افزود: اعتبارات در نظر گرفته شده برای این پروژه‌ها بیش از۲۳۰ میلیارد ریال است.

علیدادی افتتاح کارخانه تولید کیسه، پایگاه هلال احمر، مرغداری ۶۰۰ هزار قطعه‌ای، کانال زهکش، کارخانه نیشکر دعبل خزایی، ساماندهی آسفالت معابر و جوی‌های آب را از جمله پروژه‌های شاخصی که در هفته دولت به بهره بردای خواهند رسید برشمرد و اظهار کرد: شهرستان کارون آمادگی استقبال از سرمایه گذارای در بخش‌های مختلف را دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز