خبرگزاری کار ایران

در جمع سران و بزرگان عشایر مطرح شد؛

تأکید فرماندار ویژه آبادان بر همبستگی بیشتر عشایر و مسوولان فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۵۳۲

این جلسه با هدف ارائه راهکارهای مناسب به منظور استفاده بهینه از کتابخانه عمومی گلستان و همچنین گسترش و ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار شد.

فرماندار ویژه آبادان در جمع سران و بزرگان عشایر گفت: همبستگی عشایر و مسئولان فرهنگی موجب ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در شهرستان آبادان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، جلسه‌ای مشترک با حضور فرماندار ویژه آبادان، معاونین فرماندار، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی، شهردار، اعضای شورای شهر، جمعی از مسئولان شهرستان و بزرگان و سران عشایر در منطقه شطیط شهرستان آبادان با هدف بررسی وضعیت کتابخانه عمومی گلستان برگزار شد.

در این جلسه معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان گفت: کتابخانه عمومی گلستان در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهرستان قرار دارد و در مکان ساخت این کتابخانه به دلیل دوری از منازل مسکونی، متاسفانه کار‌شناسی خوبی در خصوص مکان یابی نشده است و هیچگونه مرکز آموزشی اطراف کتابخانه مذکور وجود ندارد.

عزیزالله شهبازی افزود: با توجه به احترام و جایگاه خاص بزرگان و سران عشایر میان مردم منطقه و رایزنی‌های مکرر اداره کتابخانه‌های عمومی با معتمدین منطقه و روسای قبایل و عشایر، این جلسه با هدف ارائه راهکارهای مناسب به منظور استفاده بهینه از کتابخانه عمومی گلستان و همچنین گسترش و ترویج فرهنگ کتابخوانی در این منطقه برگزار شد.

فرماندار ویژه آبادان پس از تقدیر و تشکر از حاضرین با اشاره به رشادت‌ها و جانفشانی‌های مردم شطیط در دفاع مقدس و تقدیم بیش از ۴۰ نفر شهید و جانباز، همت همه جانبه این عزیزان را در راستای ارج گذاری به اماکن فرهنگی و علمی از قبیل کتابخانه عمومی خواستار شد تا با حمایت‌های بزرگان عشایر بتوانیم از این کتابخانه عمومی استفاده لازم را ببریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همبستگی عشایر و مسئولان فرهنگی شهرستان آبادان موجب ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی خواهد شد و اهداف دشمنان جاهل را از بین می‌برد و موجب اتحاد اقوام مختلف منطقه و پیشرفتهای علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خواهد شد و به دنبال آن نسل جدید این منطقه نسلی با علم، آگاهی و دانش بالا خواهند بود که می‌توانند سرنوشت این منطقه را به قله‌های پیشرفت و ترقی برسانند.

وی افزود: در خصوص مسائل فرهنگی شهرستان و اهمیت و نقش فرهنگ در میان عموم مردم جامعه، روسا و بزرگان عشایر نیز بر اساس تجربیات خود در این زمینه می‌توانند نقش بی‌بدیل و موثری را ایفا کنند، به طور مثال آن‌ها می‌توانند عضویت تمامی ساکنان منطقه در کتابخانه‌های عمومی را فراهم کنند و به این ترتیب زمینه حضور عموم مردم منطقه اعم از جوانان، نوجوانان، کودکان، می‌انسالان، بانوان و… را در محیط کتابخانه فراهم کنند.

در ادامه جلسه، بزرگان و سران عشایر خوزستان نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص کتابخانه عمومی گلستان که دارای شرایط خاص مکانی است، ارائه دادند و اعلام کردند: در خصوص مسائل مربوط به کتابخانه‌های عمومی و مباحثفرهنگی در مناطق مختلف شهرستان آبادان تمام تلاش خود را به کار بسته و از هیچ کمکی فروگذار نخواهند کرد؛ چرا که توسعه و پیشرفت محیط امن و علمی مانند کتابخانه‌های عمومی موجب تربیت نسلی آگاه، دانشمند و نخبه خواهد شد که شرایط فرهنگی خوبی را در این بخش فراهم خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز