خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی اهواز:

تنها ۳ درصد مردم اهواز عضو کتابخانه هستند

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۴۴۶

۳۵ باب کتابخانه عمومی در شهرستان اهواز فعال بوده و به عموم مردم خدمات رسانی می‌کنند.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی اهواز گفت: ۳۵ باب کتابخانه عمومی در شهرستان اهواز فعال بوده و به عموم مردم خدمات رسانی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، منصور کوهی رستمی، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی اهواز با اشاره به چهار شاخص اصلی کتابخانه، زیربنا، کتاب و عضو درکتابخانه‌ها، گفت: برنامه کاری و افق راه کتابخانه‌های عمومی بر اساس این چهار شاخص فوق برنامه ریزی می‌شود.

رستمی تعداد کتابخانه‌های عمومی اهواز را ۳۵ باب عنوان کرد و با بیان اینکه به ازای هر ۳۵ هزار و ۳۶۹ نفر در اهواز یک کتابخانه عمومی وجود دارد، تصریح کرد: ۱۹ هزار و ۹۰۷ متر مربع زیربنای کتابخانه‌های عمومی است که سرانه این بخش برای هر۱۰۰ نفر ۱.۶ متر مربع است.

وی با بیان اینکه در افق ۱۴۰۴ به ازای هر ۱۰۰ نفر اهوازی باید هشت متر مربع زیربنا وجود داشته باشد، افزود: در حال حاضر ۴۳۹ هزار و ۶۸۶ جلد کتاب در کتابخانه‌های اهواز موجود است و به ازای هر ۱۰۰ نفر ۳۶ جلد کتاب وجود دارد که این شاخص در افق ۱۴۰۴ باید ۴۰۰ جلد افزایش یابد.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی اهواز، با اشاره به عضویت ۳۶ هزار و ۹۰۱ نفر در کتابخانه‌های عمومی، اضافه کرد: تنها ۳ درصد مردم اهواز عضو کتابخانه هستند و این یکی از نکات چالش برانگیز در این حوزه است و طبق افق ۱۴۰۴ در این شاخص باید به ۳۵ درصد ارتقا یابیم.

رستمی گفت: بر اساس بررسی‌های بعمل آمده و کار‌شناسی شده بعضی از مناطق مختلف شهرستان اهواز نیاز به کتابخانه عمومی دارند و باید در این مناطق کتابخانه عمومی راه اندازی شود که این کار در برنامه این اداره قرار داده شده است.

رستمی، از تامین اعتبار سه کتابخانه در اهواز توسط فرمانداری این شهرستان خبر داد و تاکید کرد: بر اساس مطالعات انجام شده و شناسایی مناطق فاقد کتابخانه و حاشیه، این کتابخانه‌ها در مناطق منبع آب، شهرک رزمندگان یا ملاشیه و کوی نبوت و رسالت احداثمی‌شوند. و در حال حاضر، در حال تامین زمین برای این سه کتابخانه عمومی هستیم.

وی افزود: تاکنون ۱۰ باب کتابخانه عمومی در شهرستان اهواز به سامانه سامان متصل شدند و با عضویت در این سامانه امکان دسترسی و استفاده از یک هزار و ۳۰۰ کتابخانه عمومی در سراسر کشور مهیا می‌شود و این فرصت خوبی است برای عموم مردم شهرستان که با عضویت در این کتابخانه‌ها بتوانند از دیگر کتابخانه‌های عمومی کشور بهره‌مند شوند.

رستمی در ادامه گفت: شبکه کتابخوانان حرفه‌ای بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی کتاب ایران است که ۳۵ هزار نفر عضو دارد و معرفی کتاب و برگزاری مسابقات کتابخوانی از جمله امکاناتی است که در کتابخانه‌های عمومی شهرستان راه اندازی شده و عموم مردم شهرستان می‌توانند از این شبکه استفاده نموده و در مسابقات مختلف شرکت نموده و با منابع مفید آشنا شوند.

وی در خصوص پایگاه نمایه نشریات، یاد آور شد: نمایه نشریات، بزرگ‌ترین پایگاه مقالات علمی _ تخصصی و علمی _ پژوهشی است که یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر عضو دارد و همه اعضا می‌توانند به صورت رایگان از این سامانه استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز