خبرگزاری کار ایران

توسط اداره کل دامپزشکی خوزستان صورت گرفت؛

کشف و ضبط شیر مخلوط با جوش شیرین در باغ‌ملک

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۴۶۵

حدود ۵ کیلوگرم جوش شیرین در یکی از مراکز جمع آوری شیر، کشف و ضبط و پرونده تخلف این مرکز جهت صدور رأی به مرجع قضایی ارسال و حکم پلمپ صادر شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خوزستان گفت: بازرسی و نظارت بر عملکرد کارخانجات و مراکز جمع آوری و فرآوری شیر از سوی بازرسان دامپزشکی با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مهرداد دلیلی ابراز داشت: حدود ۵ کیلوگرم جوش شیرین در یکی از مراکز جمع آوری شیر شهرستان باغملک کشف و ضبط و پرونده تخلف این مرکز جهت صدور رأی به مرجع قضایی ارسال و حکم پلمپ صادر شد.

دلیلی افزود: کنترل بهداشتی در تمامی مراحل از محل دامداری تا رسیدن به کارخانه و نیز فرآیند تولید، امری اجتناب ناپذیر است و برخی افراد متخلف به منظور پوشاندن آلودگی و فساد شیر با افزودن جوش شیرین به آن موجب خنثی شدن اسیدهای سنتز شده توسط میکروب‌ها گردیده و بدین صورت شیر در اثر حرارت دلمه و لخته نشده و فساد آن مخفی می‌ماند در حالی که سایر مواد مضر حاصل از میکروب‌ها ممکن است در شیر باقی مانده که مصرف آن در انسان عوارضی را به دنبال دارد.

وی با تأکید بر اینکه عرضه مواد لبنی باید از شرایط بهداشتی و سلامت مطلوبی برخوردار باشد، خاطر نشان کرد: فرآورده‌های لبنی باید در شرایط مناسب یخچال نگهداری شوند زیرا شیر، محیط بسیار مناسبی برای فعالیت انواع میکرو ارگانیسم‌های عامل فساد اعم از باکتری‌ها، مخمر‌ها و قارچ‎هاست و به‌سادگی در معرض انواع آلودگی‌ها قرار می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز