خبرگزاری کار ایران

ویژه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در کتابخانه‌های عمومی خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۰۲۶

این برنامه‌ها با هدف آشنایی اعضا با رسالت فرهنگی، مذهبی و تربیتی کتابخانه‌‌های عمومی و پر کردن اوقات فراغت اعضای روزه‌دار در کتابخانه‌ های عمومی برگزار می‌شوند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در کتابخانه‌های عمومی استان به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، لفته منصوری گفت: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار خوبی برای کتابخانه ‌های عمومی سراسر استان است تا بتوانند با برگزاری برنامه‌‌های فرهنگی مذهبی ویژه این ماه پرخیر و برکت در مجموعه ‌های خود پذیرا و میزبان خوبی برای اعضای کتابخانه‌های عمومی باشند.

وی ادامه داد: برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان در کتابخانه‌های عمومی استان با هدف آشنایی اعضا با رسالت فرهنگی، مذهبی و تربیتی کتابخانه‌‌های عمومی و پر کردن اوقات فراغت اعضای روزه‌دار در کتابخانه‌‌های عمومی برگزار می‌شوند و تمام علاقه‌ مندان می‌ توانند با مراجعه و عضویت در کتابخانه ‌های عمومی از این کلاس ‌ها و دوره‌های آموزشی استفاده کنند.

مدیر کل کتابخانه‌های خوزستان افزود: از جمله این برنامه ‌ها می‌توان به برگزاری نمایشگاه کتاب، برگزاری نمایشگاه علوم قرآنی، برگزاری نماز جماعت در کتابخانه‌‌های عمومی استان، ویژه برنامه‌‌های کانون ‌های قرآن و نهج ‌البلاغه، توزیع بسته ‌های فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان در بین اعضای کتابخانه‌‌های عمومی استان در این ماه پربرکت اشاره کرد.

منصوری، برگزاری مسابقات قرآنی، مسابقات کتابخوانی آنلاین و مکتوب با معرفی منابع متناسب با ماه مبارک رمضان، مسابقات مقاله نویسی با موضوع فواید ماه رمضان در اسلام، برگزاری شب شعر ماه مهمانی خدا، دعوت از روحانیون برای برپایی جلسات سخنرانی متناسب با این ایام و با حضور کار‌شناسان علوم را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان کرد.

وی اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های آموزش احکام برای اعضاء کتابخانه، برگزاری مجالس ختم قرآن مجید، برنامه‌‌های شبی با قرآن با حضور مسئولان شهرستانی، ساماندهی نمازخانه‌‌ها، برگزاری مراسم ختم صلوات، دوره‌های آموزش قرآن و آموزش مفاهیم قرآن با حضور استادان قرآنی را می‌توان در زمره این برنامه ‌ها قرار داد.

منصوری اضافه کرد: برگزاری مراسم دعا و روضه ‌خوانی در ایام شهادت مولای متقیان امام علی(ع)، مراسم دعای ندبه، جوشن کبیر، زیارت عاشورا و ختم سوره یاسین، برنامه گفتارهایی درباره نهج‌البلاغه، جلسات پاسخ به سؤالات شرعی با حضور مربیان قرآنی و کار‌شناسان علوم دینی، مسابقه خاطره نویسی درباره ماه رمضان، برگزاری مسابقه پیامکی فرهنگی مذهبی از فعالیت‌‌های کتابخانه ‌های عمومی در این ماه به شمار می‌‌آیند.

وی برگزاری کلاس ‌های آموزش مفاهیم قرآن و نهج البلاغه با حضور اساتید مجرب، برگزاری مسابقات قرآنی، برگزاری مسابقات نقاشی با موضوع ماه مبارک رمضان، مسابقات مقاله ‌نویسی با موضوع فواید ماه رمضان در اسلام و برگزاری ویژه برنامه‌های کودک و نوجوان را از دیگر برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد.

وی از قرار دادن کتاب‌های مربوط به ماه رمضان در وی‌ترین تازه‌‌های کتاب کتابخانه‌‌های عمومی خبر داد و یاد آور شد: برگزاری ویژه برنامه‌های شب‌های قدر و شهادت امام علی(ع)، نصب سخنان ائمه ‌اطهار(ع) درباره فواید روزه در ورودی کتابخانه‌‌های عمومی، تهیه قرآن و مفاتیح برای استفاده اعضا و چاپ تراکت و برشور و بنر نیز با هدف جذب مردم به کتابخانه ‌های عمومی انجام می‌‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز