خبرگزاری کار ایران

کارگران آجر جیل ۱۱ ماه حقوق طلبکارند

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۱۹۴

رئیس شورای اسلامی کارخانه «آجر جیل» در اهواز از تعطیلی و تعویق ۱۱ ماه حقوق بیش از ۲۲۰ کارگر این کارخانه خبر داد و گفت: کارفرما از فروردین سال گذشته حقوق کارگران راپرداخت نکرده است.

رئیس شورای اسلامی کارخانه «آجر جیل» در اهواز از تعطیلی و تعویق ۱۱ ماه حقوق بیش از ۲۲۰ کارگر این کارخانه خبر داد و گفت: کارفرما از فروردین سال گذشته حقوق کارگران راپرداخت نکرده است.

«رحیم باوی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: کارخانه آجر جیل که از خرداد ماه سال گذشته به دلیل مشکلات مالی تعطیل شده بود در اواخر همان سال(اسفند م ۹۱) مجددا آغاز بکار کرد.

وی گفت: درجریان بازگشایی مجدد کارخانه، کارفرما در حضور مسئولان اداره کار شرق اهواز با کارگران توافق کرد که معوقات حقوقی کارگران را به همراه عیدی سالهای ۹۱ و ۹۲ را به حساب کارگران واریز کند که تا این لحظه این توافق عملی نشده است.

او با بیان اینکه در طول این مدت کارفرما فقط توانسته حقوق فروردین ماه کارگران را واریز کند، در خصوص سوابق بیمه ای کارگران گفت: سوابق بیمه ای کارگران نیزاز خرداد ماه ۹۲ دچار مشکل شده بطوریکه تامین اجتماعی از تمدید اعتبار دفترچه‌های درمانی کارگران خود داری می کند.

باوی با اشاره به اینکه کارگران این کارخانه ۱۵ تا ۲۰ سال سابقه کار دارند، اظهار داشت: کارفرما بعد از پرداخت یک ماه حقوق کارگران در فرودین ماه حضور خود در کارخانه را بسیار محدود کرده و در این مدت این واحد به سبب کوچکترین مشکلات فنی مرتبا تعطیل می شد.

نماینده کارگران کارخانه آجر جیل یکی از دلایل افزایش مشکلات کارخانه را ناشی از بدهی‌های سنگین مالی این واحد به تامین اجتماعی، دارایی و ادارات گاز و برق دانست و گفت: هم اکنون این واحد به سبب بدهی ۲۰۰ میلیونی به اداره گاز از یک ماه گذشته تعطیل اعلام شده است و کارگرا صرفا برای حضور و غیاب در کارخانه حاضر می شوند.

به گفته رئیس شورای اسلامی کارخانه آجر جیل با وجود آنکه کارگران برای حل مشکل خود به سازمان‌های مختلفی مراجعه کرده‌اند اما پیگیری‌های آن‌ها نتیجه‌ای نداشته است.

تعطیلی کارخانه به دلیل اختلافات سه شریک

در این رابطه «آقایار حسینی» دبیر خانه کارگر اهواز ضمن تایید معوقات حقوقی کارگران کارخانه آجر جیل، مشکل اصلی این واحد و کارگرانش را اختلافات داخلی سهام داران دانست.

او افزود: کارخانه آجر جیل به دلیل اختلافات داخلی سهام داران بر سر مالکیت این واحد از خردادماه سال گذشته دچار مشکل شد و در حال حاضر ۲۲۰ کارگر آن بلاتکلیف هستند.

او با بیان اینکه مشکلات سهامداران کارخانه نباید متوجه کارگران می شد؛ افزود: هم اکنون این تعداد کارگر به سختی امرار معاش می کنند به طوریکه هزینه تامین مایحتاج روزانه خود را ندارند.

به ادعای دبیر خانه کارگر اهواز تا به امروز مسئولان محلی واستانی خوزستان نسبت به موضوع معوقات حقوقی کارگران ومشکلاتی که برای کارگران آجر جیل به وجود امده بی توجه بوده و حمایتی از این قشرنکرده اند.

هرچند در این رابطه تلاش خبرنگار ایلنا برای گفت‌وگو با کارفرمایان آجر جیل بی نتیجه بود اما پیش از این«عبداازهرا برومی» یکی از سه سهام دار کارخانه آجر جیل، در بهمن ماه سال گذشته در تشریح مشکلات صنفی کارگران این کارخانه مسئله تعطیلی و به تاخیر افتادن روند مطالبات کارگران را تایید کرده بود.

به گفته وی تغییر مدیریت کارخانه از سال ۹۰ به یکی دیگر از سهام داران باعثشد تا مشکلات مالی کارخانه آجر جیل به دلیل آنچه که سیاست گذاری‌های غلط در نحوه تولید عنوان می‌شود افزایش یابد و در عمل کارخانه برای ادامه فعالیت و پرداخت مطالبات کارگران دچار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز