خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان:

کتابخانه‌های عمومی آیینه‌ی تمام نمای مردم‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۴۲۸

هدف نهایی کتابخانه های عمومی تربیت شهروندان دانا و توانا است که قادر باشند در زندگی فردی و خانوادگی و اجتماعی خود مسئولیت پذیر باشند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در آیین افتتاح کتابخانه عمومی مشارکتی شهدای روستای بندقیر با گرامی داشت میلاد مسعود حضرت مهدی(عج) در گزارشی به حضرت آیت الله موسوی جزایری و مردم روستای بندقیر گفت: فعالیت فرهنگی
نهاد کتابخانه های عمومی در استان خوزستان زمان مند، مکان محور و شرایط پروره بوده و در چارچوب یک نظام که دارای شاخص های برنامه ای و عملکردی است، تعریف شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان؛ لفته منصوری افزود: هدف نهایی کتابخانه های عمومی تربیت شهروندان دانا و توانا است که قادر باشند در زندگی فردی و خانوادگی و اجتماعی خود مسئولیت پذیر باشند.
وی کتابخانه های عمومی را دانشگاه مردمی و با رسالت یادگیری مادام العمر برای همه اقشار قلمداد کرد و افزود: کتابخانه های عمومی فارغ از محدویت های برخاسته از ساختارها و فرآیندهای دولتی به عنوان آیینه تمام نمای مردم؛ اهداف و آرمانهای متعالی رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت جمهوری اسلامی را بسط و گسترش داده است.
وی تاکید کرد: کتابخانه های عمومی، نهاد اجتماعی برآمده از مردم و برای مردم است. همچنین کتابخانه های عمومی محیط پویا و با نشاط است و در آن برای هر خواننده ای کتابی و برای هر کتابی خواننده ای وجود دارد.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان اهداف و برنامه های اداره کل کتابخانه های عمومی را برشمرد و افزود: یکی از اهداف مهم ما در کتابخانه های عمومی اینست که هر کتابخانه ای بتواند با محیط پیرامون خود ارتباط فعال و موثر برقرار کند و بدون دیوارهای محدودیت ساز، جدا کننده و انحصار طلبانه، میراثفرهنگی محلی را جمع آوری، تدوین و در اختیار مخاطبان قرار
دهد. شعار ما ارائه اطلاعات درست به فرد درست در زمان درست برای اخذ تصمیمات درست هست.
لفته منصوری با تشکر از حیدر نجفی فرماندار شهرستان شوشتر که با تلاش و پیگیری او ساختمان کتابخانه عمومی در اختیار اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شوشتر قرار داده شد و توسط اداره کل کتابخانه های عمومی تجهیز و آماده بهره برداری گردید. از فرمانداران شهرستانهای استان درخواست کرد خیرین را در عرصه کتابخانه های عمومی فعال سازند تا با ایجاد سرمایه های اجتماعی گام موثری در تحقق سرمایه های فرهنگی برداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز