خبرگزاری کار ایران

در دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان و شرکت لوله سازی اهوازانجام پذیرفت؛

برگزاری اولین المپیاد جوش دانشجویی

کد خبر : ۱۶۹۲۸۱

المپیاد تخصصی جوش دانشجویی طی دو روز به صورت کتبی و عملی در اهواز در حال برگزاری است.

دبیر برگزاری اولین المپیاد تخصصی جوش دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان گفت: المپیاد تخصصی جوش دانشجویی طی دو روز به صورت کتبی و عملی در اهواز در حال برگزاری است.

به گزارش ایلنا، حبیب جاوی با بیان این که واحد پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خوزستان جهت فعال سازی انجمن های علمی و ایجاد تحرک و روحیه ی نشاط برای دانشجویان اقدام به برگزاری المپیاد مهارتی تخصصی جوش کرده است، افزود: این المپیاد از دانشجویان مراکز علمی کاربردی دعوت کرد تا در بخش جوشکاری در این المپیاد شرکت کنند.

جاوی افزود: بیش از ۱۰۰ نفر در این آزمون شرکت نمودند که در دو مرحله آزمون کتبی و عملی برگزار می شود و طی برنامه ریزی انجام شده، ۲۹ اردیبهشت در محل ساختمان سنجش و مهارت سازمان آموزش فنی حرفه ای استان مرحله ی اول آن برگزار می شود که از این تعداد، ۵۰ نفر به ترتیب نمرات ثلثمی شوند و به مرحله ی آزمون عملی راه پیدا می کنند وچهارم خرداد ماه نیز آزمون عملی برگزار و نفرات برتر معرفی می شوند.

دبیر برگزاری اولین المپیاد تخصصی جوش دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان در ادامه افزود: آزمون عملی این المپیاد در شرکت لوله سازی اهواز و درکارگاه های تخصصی برگزار می شود که از بین ۵۰ نفر معرفی شده به بخش آزمون عملی، تعداد ده نفر به ترتیب اولویت، انتخاب و از آن ها تقدیر می شود. وی گفت: هدایایی که برای منتخبان المپیاد در نظر گرفته شده به ترتیب نفرات اول تا سوم، تمام سکه بهار آزادی، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی و به دیگر برگزیدگان هدایای نقدی اهدا می شود.

مسئول واحد امور فرهنگی و پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: این المپیاد برای اولین بار در استان خوزستان برگزار شده است که در اصل به پیشنهاد دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خوزستان ارائه شد.

جاوی با بیان این که ما داوطلب این هستیم که این آزمون را به صورت ملی در بین دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور به میزبانی خوزستان برگزار کنیم افزود: البته قابل ذکر است که دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در نظر دارد المپیاد های تخصصی درمورد رشته های مختلف را در استان ها به صورت ملی در بین دانشجویان برگزار کند که این المپیاد در واقع یک آمادگی مقدماتی برای المپیاد ملی خواهد بود و می تواند پشتوانه ای برای شناسایی افراد برتر در رشته های مختلف باشد تا در المپیاد ملی بهتر وارد شوند.

مسئول واحد امور فرهنگی و پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان این که این المپیادها افتخاری برای دانشجویان رشته های مرتبط است، افزود: نفرات برگزیده که به عنوان نفرات برتر المپیاد مهارتی جوش قلمداد می شوند، برای معرفی به شرکت های مرتبط از امتیاز بهتری برخوردار هستند.

وی در خصوص استاندارد برگزاری المپیاد گفت: این استانداردها درکمیته ای ارزیابی شده و بهترین استانداردهای جهانی را با همکاری سازمان فنی حرفه ای استان به صورت تخصصی در این المپیاد به کار برده ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز