خبرگزاری کار ایران

مشاور امور زنان و خانواده استاندار خوزستان:

۵ پارک ویژه بانوان و پارک عروس در خوزستان تا پایان سال احداثمی شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۲۷۴

اولین سنگربانان فرهنگ در جامعه و سربازان خط مقدم این جبهه زنان هستند.

الهه موالی زاده در مراسم دیدار زنان شاغل با حضرت آیت الله جزایری اظهار داشت: در بحثخانواده بنابر سفارش مقام معظم رهبری که در بحثاقتصاد مقاومتی، فرهنگ و مدیریت جهادی داشتند من معتقدم اولین سنگربانان فرهنگ در جامعه و سربازان خط مقدم این جبهه زنان هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مشاور امور زنان و خانواده استانداری خوزستان در این دیدار که در بیت آیت الله جزایری نماینده محترم ولی فقیه در استان خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: در دورانی که در دنیا الگوهای افسار گسیخته و بسته ای به نام زنان متجدد غربی و الگوی سنتی زن جهانی مطرح بود، حضرت آیت الله خمینی الگوی سومی از زن، به نام زن ایرانی مسلمان معرفی کردند.

موالی زاده وضعیت زنان را در دوران انقلاب تشریح کرد و گفت: در دورانی که در دنیا الگوی بسته ای به نام زنان متجدد غرب مطرح بود در کنارش الگوی دیگری به نام سنت در جوامع غیر انسانی وجود داشت که در آن زنها محروم از امتیازات اجتماعی بودند اما هنر امام خمینی(ره) در این دنیای غرب زده بی اخلاق، ارائه الگوی سومی از زن به جهان به نام الگوی زن ایرانی مسلمان در کنار دو الگوی متجدد و سنتی که در مسیر انحرافی خود پیش میرفتند بود.

به گفته مقام معظم رهبری این الگوی متمدن و برجسته به زنان اجازه حضور در عرصه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و… داد. ایشان در این خصوص می فرمایند: حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی دو عالم است.

وی افزود: در بحثخانواده بنابر سفارش مقام معظم رهبری که در بحثاقتصاد مقاومتی فرهنگ و مدیریت جهادی داشتند من معتقدم اولین سنگربانان فرهنگ در جامعه و سربازان خط مقدم این جبهه زنان هستند، چرا که هم خانه را می سازند، هم دختران و پسران را، و امیدواریم که در نگرش مدیریت جهادی زمینه های رشد و ارتقا فرهنگ را در جامعه فراهم کنیم. در این زمینه برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی را در استان در نظر داریم که اتاق فکری را از کارمندان برجسته استان در تمام ابعاد انتخاب کردیم که به صورت شورایی و مشورتی بتواند موثر باشد.

مشاور امور زنان و خانواده استاندار خوزستان با اشاره به طرح های پیش رو در خصوص مسائل زنان استان بر حمایت و همراهی آیت الله جزایری تأکید کرد و خطاب به ایشان اظهار داشت: من امیدوارم حضرتعالی با حمایت خویش ما را در حل مسائل و مشکلات بانوان استان یاری فرمایید. بحثتکثیر و اشاعه فرهنگ و توسعه کتابخانه ها در کل استان است که به همت جانانه مدیر کل امور کتابخانه ها تا کنون چیزی در حدود ۱۲۱ طرح اجرایی شده و ۱۲۸ طرح دیگر نیز در دست اجرا می باشد. طبق تفاهم نامه هایی که با امورکتابخانه های استان داشتیم قرار بر این است که این کتابخانه ها به نوعی به کانون های فرهنگی تغییر کاربری داده شوند. امیدوارم بتوانیم با کمک حوزه علمیه خواهران و برادران، مسئولین و اساتید دانشگاه ها در گسترش سطح آگاهی، فرهنگی و علمی خانواده ها تلاش کنیم. به همین ترتیب بحثافزایش مهدهای کودک را در مناطق محروم داریم که امید است بتوانیم نسل های آینده را از همین زیر بنا با برنامه منسجم هدایت کنیم.

وی در ادامه افزود: در بحثسلامت بانوان ما بحثگسترش پارک های بانوان را داریم که این پارک ها می توانند محل امنی برای ورزش، تجمع و تفرج بانوان باشد چرا که باتوجه به محیط آپارتمانی و پوشش خانم ها مشکل پوکی استخوان و عدم دریافت ویتامین ها در بین خانم ها رایج است و این پارک ها محل مناسبی برای ورزش دختران و بانوان با امنیت کامل است.

مشاور استاندار اضافه کرد: از طرح های دیگر استان که ما بنیان گذار این طرح در کشور هستیم و در هیچ کجای کشور دیده نشده، طرح پارک عروس است که این امکان را برای زوج های جوان فراهم می کند تا در محیطی آزاد عکس و فیلم خود را بدون ایجاد مشکل تهیه کنند، که برای این طرح ۲ هکتار از اراضی جاده ساحلی در نظر گرفته شده است. هچنین امید است بتوانیم ۵ پارک بانوان را در سال جاری با یاری و کمک مسولین کلنگ زنی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز