خبرگزاری کار ایران

گزارش خبری؛

تعویق دو ماه حقوق کارگران لوله‌سازی اهواز / نگرانی کارگران از تعطیلات نابهنگام

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۶۳۷

چکیده: در کارخانه لوله سازی اهواز که یکی از شرکتهای معتبر در زمینه تولید لوله‌های نفت و گاز به شمار می‌رود، دو هزار و ۴۰۰ کارگر کار می‌کنند. / این کارگران در حالی نابهنگام به استقبال سال نو می‌روند که ۲ ماه دستمزد و عیدی قانونی پایان سال خود را دریافت نکرده‌اند.

نماینده کارگران کارخانه «لوله سازی اهواز» از تعویق ۲ ماه دستمزد و عیدی، ۲۴۰۰ کارگر این کارخانه خبر داد و گفت: کارفرما بدون پرداخت مطالبات پایان سال کارگران در آستانه سال نو، کارخانه را از روز پنجشنبه(۲۲ اسفند ماه) تا ۱۷ فروردین سال آینده تعطیل اعلام کرده است.

این کارگر که نخواست نامش فاش شود با اعلام این خبر به ایلنا گفت: در کارخانه لوله سازی اهواز که یکی از شرکتهای معتبر در زمینه تولید لوله‌های نفت و گاز به شمار می‌رود، دو هزار و ۴۰۰ کارگر کار می‌کنند که ۱۹۰۰نفر از آنان تحت مدیریت شرکت پیمانکاری «سیال سازه روشن» فعالیت دارند و مابقی کارگران رسمی وزارت نفت هستند که تحت قرارداد مستقیم لوله سازی کار می‌کنند.

او گفت: کارگران لوله سازی اهواز در حالی به استقبال سال نو می‌روند که ۲ ماه دستمزد و عیدی قانونی پایان سال خود را دریافت نکرده‌اند.

به اعتقاد این کارگر، دلیل عمده مشکلات مالی کارخانه لوله سازی اهواز، دریافت نشدن طلب‌های این کارخانه از خریداران و در نتیجه افزایش بدهی‌های بانکی کارخانه است

کارگر کارخانه لوله‌سازی اهواز گفت که پرداخت نشدن به موقع مطالبات شرکتهایی که این واحد برایشان کار تولیدی انجام داده است، کارخانه را با بحران مالی روبرو کرده است.

این کارگر در بخش پایانی سخنان خود گفت: به هر حال از مسئولین محلی و کشوری انتظار می‌رود با حساسیت بیشتری وضعیت این شرکت را مورد نظر داشته و با اقدامات پیشگیرانه از ورشکستگی و فروش دارایی‌های این شرکت که نهایتا به بیکاری کارگران آن منجر خواهد شد جلوگیری کنند تا این شرکت به سرنوشتی مشابه شرکت لوله سازی خوزستان دچار نشود.

وعده پرداخت تا فردا

در همین رابطه، مدیر روابط عمومی کارخانه لوله سازی اهواز، ضمن تایید تعویق حقوق کارگران شاغل در این واحد صنعتی، افزایش مطالبات این کارخانه را از شرکتهای طرف قرارداد، عامل تعویق حقوق کارگران دانست.

«محمد نیلی» به خبرنگار ایلنا گفت که کارخانه لوله‌سازی اهواز مطالبات زیادی از شرکتهای طرف قراردادی که برایشان کار انجام داده است دارد.

نیلی در مورد زمان پرداخت مطالبات کارگران گفت: بخشی ازمطالبات کارگران را که مربوط به حقوق بهمن ماه و عیدی است حداکثر تا روز یکشنبه هفته آینده(۲۵ اسفند) پرداخت خواهد شد.

مدیر روابط عمومی کارخانه لوله سازی اهواز در خاتمه در مورد تعطیلی ناهنگام و پیش از موعد کارخانه در آستانه سال نو گفت: با توجه به اینکه روزهای پایانی سال اکثر فروشندگان مواد اولیه تولید و سایر واحدهای تامین کننده مایحتاج تولید لوله تعطیل می‌شوند، ما نیز به تبع آن‌ها کارخانه را تا پایان تعطیلات نوروزی ۹۳ تعطیل اعلام کرده‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز