خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان خبر داد:

۸۶۲ راس حیات وحش در خوزستان سرشماری شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۴۳

کار سرشماری حیات وحش استان خوزستان در سطح ۱۱ منطقه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست خوزستان انجام پذیرفت.

ایلنا: مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: کار سرشماری حیات وحش در استان خوزستان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، احمدرضا لاهیجان‌زاده افزود: کار سرشماری حیات وحش استان خوزستان در سطح ۱۱ منطقه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست خوزستان انجام پذیرفت.

وی ادامه داد: این سرشماری با کمک حدود ۵۰ نفر از محیط بانان و کار‌شناسان ادارات واحدهای تابعه انجام شد که بمدت ۲۰ روز طول کشید و به روش مشاهده مستقیم انجام گردید که در مجموع ۸۶۲ راس حیات وحش در استان سرشماری شد.

لاهیجان‌زاده ادامه داد: بیشترین آمار متعلق به گونه کَل و بُز با ۴۰۰ رأس و پس از آن آهو با ۱۳۰رأس، قوچ و میش با ۷۰ رأس و گوزن زرد ایرانی ۳۵ راس سرشماری شد.

وی گفت: در کنار این گونه‌ها، گونه‌های دیگری همچون گراز، گرگ، خرس، پلنگ، کفتار، خدنگ، تشی و سنجاب ایرانی نیز سرشماری شدند.

لازم بذکر است در این سرشماری مناطق حفاظت شده چهل پاف میش داغ، شیمبار، منگشت، دیمه، کرایی و پارک ملی کرخه و دز و مناظق شکار ممنوع قلعه شاداب، هفت تنان، بدیل و شوولندر مورد سرشماری قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز