خبرگزاری کار ایران

مدیر کل جدید آموزش و پرورش خوزستان:

ارتقای آموزش و پرورش باید در راس اولویت‌های دولت قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۷۶

ارتقای آموزش و پرورش باید در رأس اولویت‌های دولت قرار گیرد. / آموزش و پرورش در همه‌ی دوران‌های تاریخی در اولویت بوده است.

ایلنا: مراسم تودیع و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در تالار فردوسی اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمد تقی‌زاده مدیرکل جدید آموزش و پرورش خوزستان در این مراسم گفت: آموزش و پرورش یک دستگاه فوق العاده بزرگ با ماموریت‌ها و وظایف گسترده است. این نهاد مشکلات فوق العاده بزرگ و سنگینی را بر عهده دارد و زمانی می‌توانیم آموزش و پرورش موفقی داشته باشیم که یک پشتوانه علمی و پروهشی برای ارتقاء و رفع مشکلات آن پیش بینی کنیم.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت‌های متنوع استان خوزستان برای ارتقای شرایط آموزشی و پرورشی استان حداکثر استفاده را ببریم.

تقی‌زاده بیان داشت: زمانی که به پیشینه آموزش درتاریخ معاصر ایران نگاهی می‌اندازیم مشاهده می‌کنیم که از زمانی که دارالفنون توسط امیرکبیر در کشور تاسیس شد شاهد تغییر رویکرد در حوزه آموزش از سنتی به رویکرد مدرن بودیم و در همه این سال‌ها آموزش و پرورش دچار تغییرات و فراز و نشیب‌های زیادی شد. در این راه آموزش و پرورش توانسته است بخشی از مواریثو هویت دینی، ملی و علمی و ادبی را از گذشته به نسل‌های آتی منتقل کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ارتقای آموزش و پرورش باید در راس اولویت‌های دولت قرار گیرد. متاسفانه آموزش و پرورش خوزستان اولویت نخست دوره‌های تاریخی نبوده است. اگر آموزش و پرورش در اولویت دولت‌ها قرار نداشته باشد انتظار تحول و توسعه کشور توقعی بیهوده خواهد بود.

تقی‌زاده ادامه داد: جدی‌ترین و اساسی‌ترین رویکرد نظام جمهوری اسلامی رویکرد فرهنگی و آموزشی بوده است. از انقلاب اسلامی به عنوان انقلاب فرهنگی یاد می‌شود. اما این رویکرد نیاز به تقویت و توجه ویژه دارد.

وی بیان داشت: تغییر و تحول در هیچ جامعه‌ای بوجود نخواهد آمد مگر در آنجامعه آموزش و پرورش دچار پویایی و توسعه و تحول شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خواستار همکاری و مشارکت استاندار خوزستان و دیگر مسئولان استان برای ارتقای آموزش و پرورش این استان شد و گفت: این استان قلب تپنده اقتصاد کشور است و باید به رفع نیازهای آموزشی و پرورشی آن توجه ویژه داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز