خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد خوزستان خبر داد:

بازدید و بازرسی بیش از ۳۷۰۰ واحد صنفی در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۲۸

به ۴۸۳ واحد صنفی بعلت عرضه کالای بی کیفیت و بدون نشان استاندارد ملی ایران تذکر و اخطار داده شد.

ایلنا: مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: این اداره کل به عنوان متولی تعیین کیفیت کالا اهتمام جدی را در راستای استاندارد سازی محصولات واحدهای تولیدی سر لوحه کار خود دارد که بر همین اساس و در راستای طرح اجرای هماهنگ استاندارد(طا‌ها) در سطح استان خوزستان، کار‌شناسان این اداره کل اقدام به کنترل دقیق بازار و جلوگیری از عرضه محصولات غیر استاندارد توسط مراکز عرضه نموده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، رضا دهدشتی‌زاده افزود: کار‌شناسان این اداره کل از ابتدای سال جاری تا به حال بیش از سه هزار و ۷۷۰ واحد صنفی را مورد بازدید و بازرسی قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: یک هزار و ۵۸ نمونه بصورت تصادفی از واحدهای صنفی در زمینه‌های مختلف از جمله: غذایی، کشاورزی، بهداشتی، مصالح ساختمانی، لوازم صوتی و تصویری، لوازم الکتریکی و… اخذ و جهت بررسی میزان انطباق کالاهای مذکور با استانداردهای ملی مربوطه جهت انجام آزمون به آزمایشگاه‌های اداره کل و یا آزمایشگاه‌های مورد تائید صلاحیت این اداره کل ارجاع شده‌اند.

دهدشتی‌زاده خاطر نشان کرد: همچنین در همین راستا به ۴۸۳ واحد صنفی بعلت عرضه کالای بی‌کیفیت و بدون نشان استاندارد ملی ایران تذکر و اخطار داده شده تا از عرضه، فروش و انبار نمودن محصولات غیر استاندارد مشمول طرح جامع استاندارد خودداری نمایند که این امر به مرجوع شدن ۴۸۳ کالا منجر شده است.

وی افزود: در این مدت ۲۸۰ کالای مشمول استاندارد اجباری فاقد نشان استاندارد ملی شناسایی و توقیف شده و ۱۳۳ واحد صنفی نیز بدلیل فروش اجناس غیر استاندارد توسط واحد حقوقی این اداره کل به مراجع ذیصلاح از جمله اداره تعزیرات حکومتی و دادگستری جهت سیر سایر اقدامات قانونی معرفی شده‌اند.

دهدشتی‌زاده در پایان از شهروندان خواست هنگام خرید هرگونه کالا به نشان استاندارد آن توجه نموده و با خیالی آسوده نسبت به تهیه و مصرف کالا با نشان استاندارد اقدام نمایند و درصورت مشاهده هر گونه کالای فاقد نشان استاندارد و یا دارای نشان استاندارد اما با کیفیت پایین‌تر از حد انتظار مراتب را جهت بررسی موضوع با تلفن ۱۵۱۷، سامانه رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل استاندارد خوزستان در میان بگذارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز