خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کتابخانه های عمومی در اتاق فکر صدا و سیمای خوزستان:

صدا و سیمای خوزستان در حوزه کتاب جزء استان‌های برتر در کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۵۰

در آستانه هفته کتاب، اتاق فکر صدا و سیمای مرکز خوزستان با موضوع هفته کتاب برگزار شد.

ایلنا: جلسه اتاق فکر صدا و سیمای مرکز خوزستان با موضوع هفته کتاب، کتابخوانی و مطالعه در محل صدا و سیمای مرکز استان با حضور مدیر کل صدا و سیما و معاونین صدا، سیما، خبر و برنامه ریزی و همچنین مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان و کار‌شناسان اداره کل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در این جلسه به بررسی مسائل مربوط به حوزه کتاب و کتابخوانی با حضور دو مدیر کل پرداخته شد و کار‌شناسان نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه دادند که موجب همکاری‌های هر چه بیشتر این دو سازمان در خصوص تبلیغات و اطلاع رسانی بحثکتاب بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری شده است.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز خوزستان گفت: در سیستم جامع و برنامه ریزی صدا و سیما، کتاب و کتابخوانی جایگاهی ویژه دارد.

مسلم رحیمی ضمن اشاره به لزوم تشکیل این اتاق فکر گفت: کتاب و کتابخوانی محور اصلی برنامه‌های فرهنگی صدا و سیما بوده و خواهد بود چرا که رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسات مختلف به این موضوع تاکید کرده و خواستار همکاری همه دستگاههای اجرایی شده‌اند.

وی افزود: برنامه‌های مختلف کتابخانه‌های عمومی خوشبختانه به صورت مستمر در واحدهای مختلف صدا و سیما در حال انجام و پوشش می‌باشد و البته نیاز به جای کار بیشتری دارد که باید با همکاری دستگاههای فرهنگی علی الخصوص نهاد کتابخانه‌های عمومی بسط و گسترش یابد.

وی گفت: صدا و سیما در زمینه تولید برنامه‌های محتوایی کتاب و کتابخوانی آمادگی کامل دارد و نیاز است اداره کل کتابخانه‌های عمومی جدول برنامه‌های پیشنهادی خود را جهت بررسی و طرح در اتاق فکر ارائه دهد. برنامه‌های مختلفی از جمله معرفی کتاب، معرفی کتابخانه‌های عمومی، پوشش خبری و تصویری برنامه‌های فرهنگی و… می‌تواند در این موضوع قرار گیرد.

رحیمی افزود: در خصوص هفته کتاب نیز ما همکاری لازم را در خصوص برنامه‌های مختلف کتابخانه‌های عمومی خواهیم داشت و منتظر اعلام برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خواهیم بود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان نیز در این نشست گفت: صدا و سیمای خوزستان در حوزه کتاب جزء استانهای بر‌تر در کشور است.

لفته منصوری گفت: صدا و سیما به عنوان یک منبر عظیم در استان می‌باشد که خوشبختانه در استان ما شاهد برنامه جدید و کار‌شناسی شده از این مرکز هستیم که به عنوان نقطه قوت این سازمان است.

وی افزود: هفته کتاب و موضوع کتاب و کتابخوانی موضوع ملی و حاکمیتی است که متولی خاصی در استان ندارد و به فرموده رهبر فرزانه انقلاب همه دستگاههای اجرایی استان در این خصوص مسئولند، رهبر معظم انقلاب در دیدار با کتابداران سراسر کشور خواستار یک تجدید مطلع نوینی در حوزه کتاب شدند و خواستار نگاه ویژه مسئولین اجرایی کشور به این موضوع مهم و بنیادی شدند.

منصوری گفت: خوشبختانه در استان خوزستان، صدا و سیما همکاری بسیار خوبی را در بحثکتاب و کتابخوانی داشته است که جا دارد از زحمات تمام همکاران این مرکز تقدیر و تشکر شود، چرا که صدا و سیمای مرکز خوزستان در حوزه کتاب و کتابخوانی جزء استانهای بر‌تر در کشور است که این نشان از اهتمام اهالی صدا و سیما به ویژه مدیر کل محترم این مرکز به بحثکتاب و مطالعه است.

منصوری افزود: هفته کتاب از ۲۵ آبان لغایت ۲ آذر خواهد بود که این اداره کل برنامه‌های فرهنگی مختلفی را در این هفته در نظر گرفته است که کلیه فعالیت‌ها با جزئیات به صدا و سیمای مرکز استان جهت بهره برداری تقدیم خواهد شد و همچنین این روابط و همکاری باید به صورت مستمر ادامه پیدا کند و طرفین انتظارات خود را اعلام نمایند.

در این جلسه در پایان مصوب شد بعد از پایان هفته کتاب، ۳ برنامه ساخت تله فیلم با موضوع کتاب، معرفی کتاب به صورت ویژه برنامه و برنامه ریزی جهت اجرای برنامه‌های مشارکتی در دستور کار این اتاق فکر قرار بگیرد و با همکاری و تعامل روش‌های کاری با رویکردی جدید پیش بینی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز